Sakit kepala yang teruk sehingga membawa ke migrain memang tak boleh dibuat main. Takkan jadi kerja kalau sekali dia menyerang. Bagi anda yang tak suka makan ubat, apa kata cuba petua ini yang menggunakan asam keping. Memang banyak sebenarnya khasiat air asam keping ini.

wanita bernama Fara Bakri berkongsi cara hilangkan migrain secara semula jadi. Tanpa sebarang produk di pasaran, dia berjaya menghilangkan sakit kepala selepas minum air asam keping.

Boleh lah kita sama-sama amalkan untuk mencegah penyakit lain. Semoga perkongsian ini memberi manfaat buat orang ramai.


UBAT SAKIT KEPALA .. Saya ada migrain .. 2-3 ari sekali dia datang jengah .. Xlalu la nak telan ubat selalu2 .. Sejak minum air asam keping ni , helokkk pulak .. Selalu baca tapi xpernah ikot pun , tapi tibe2 dapat hidayah dari mana tah ? kita pun cuba .. Setakat ni ok pulak xde datang sakit2 kepala .. Banyak khasiat taw asam keping ni .. Saya share kan kat bawah antara khasiat air asam keping ni , ni pun hasil gogel mengogel .. Yg best dia bantu kawal berat badan jugak .. Nyambil2 tu .. Hehee

Caranya perenggan paling bawah .. Sementara scroll2 tu boleh membaca , Bior semua jadi rajin membaca ?

Manfaat dan Khasiat Asam Keping untuk Kesihatan

Agar tidak salah dalam memahami manfaat dan khasiat asam gelugur, kami berikan perincian penjelasan tentang beberapa kegunaan buah ini untuk kesehatan Anda. Berikut ini informasinya.

1. Penurun darah tinggi
Khasiat asam keping terutama akan efektif untuk penderita hipertensi atau darah tinggi. Kandungan buah ini dapat membantu untuk menurunkan tekanan darah tinggi, sehingga membuatnya lebih stabil dan tidak membahayakan tubuh.

2. Mengubati kencing manis
Manfaat asam keping juga mampu menjadi ubat untuk penyakit kencing manis. Buah ini akan bekerja membersihkan saluran kencing Anda dari bakteria sehingga penyakit kencing manis boleh cepat disembuhkan secara alami tanpa kesan sampingan.

3. Mengatasi berat badan berlebihan
Salah satu khasiat yang paling terkenal dari buah asam keping adalah khasiatnya untuk mengatasi berat badan yang berlebihan. Buah ini sering dijadikan sebagai ubat herba yang mampu menangani kegemukan akibat lemak yang melekat di tubuh.

4. Menambah nafsu makan
Manfaat asam keping juga baik untuk anak Anda yang tidak punya nafsu makan atau sukar untuk makan. Buah ini akan merangsang tubuh si anak dengan meningkatkan nafsunya untuk makan agar tidak kekurangan gizi apapun.

IKLAN

5. Mencegah sakit jantung
Khasiat asam keping yang tak kalah penting iaitu mencegah jantung Anda dari serangan penyakit, contohnya penyakit jantung koroner. Buah ini akan melindungi organ jantung Anda dari dalam sehingga akan lebih senantiasa sihat.

6. Anti tumor
Manfaat asam keping untuk tubuh yang berikutnya iaitu sebagai anti tumor. Sebelum tumor ganas menyerang tubuh Anda, alangkah baiknya jika Anda terhindar dari penyakit ini sejak awal. Buah ini akan melambatkan pertumbuhan tumor dengan alami.

7. Ubat penyakit cacingan
Buah keping ini boleh dijadikan ubat untuk penyakit cacing. Buah ini boleh membunuh cacing atau bakteria yang menyebabkan penyakit cacingan yang biasanya menyerang organ pencernaan Anda. Pencernaan Anda akan kembali lancar jika Anda mengambil buah ini.

8. Mengurangkan kolesterol jahat
Selain berguna untuk diet, buah asam keping akan mengikat kolesterol jahat dan membuangnya dari tubuh. Kolesterol jenis inilah yang berbahaya bagi orang berbadan gemuk kerana menjadi penyebab penyakit yang dimulai dari kegemukan.

IKLAN

9. Mengatasi demam
Obat demam yang alami yang bisa Anda cuba iaitu mengambil buah asam keping. Jika Anda terkena demam, Anda boleh merebus buah ini terlebih dahulu kemudian mengambil air hasil rebusannya sampai demam Anda turun.

10. Anti kanser
Buah asam keping boleh menjadi anti tumor jika dimakan dengan teratur. Buah ini adalah  baik untuk menyihatkan sel tubuh dan membuang sel tubuh yang rosak untuk mencegah pertumbuhan kanser

Selain 10 manfaat dan khasiat buah asam keping untuk kesihatan, ada lagi beberapa manfaat lainnya dari buah ini yang perlu Anda ketahui.

Berikut ini manfaat lainnya:
Manfaat dan Khasiat Buah Asam Gelugur Lainnya:
Membuatkan kulit awet muda
Anti penuaan
Menghaluskan kulit
Melancarkan pencernaan

Cara nya rendam 1-2 keping asam keping dalam air panas , tunggu sampai suam dah boleh minum , tapi cara saya rendam semalaman , sebelum tidur saya rendam , bangun pagi saya minum , tambah air semula saya rendam sampai malam , sebelum tidur saya minum .. Hari berikut nye boleh ganti asam keping yang baru .. Semoga bermanfaat 

Sumber: Puan Fara Bakri‎ via Masak Apa Hari Ni.. (MAHN)