Ibu bapa mana yang boleh duduk senang dan sanggup melihat anak mereka sakit kan. Kalau boleh ditukar tempat pasti sudah lama berbuat demikian. Apa lagi jika itu adalah pengalaman pertama bergelar ayah.

Demikian bagi pelakon yang tengah hot dengan drama Jangan Benci Cintaku, Saharul Ridzwan, 29.

Dalam satu perkongsian di laman instagramnya, suami kepada Deena Emir ini memohon peminat agar mendoakan kesihatan anaknya, Luth Ali, 10 bulan yang sedang sakit akibat  tonsil bernanah.

“Doakan Ali sihat. Doktor check ada tonsil bernanah, sebab tu 3 hari ni tak nak makan. Allah. Saya tahu macam mana sakit bila ada tonsil, sebab saya pun ada tonsil.

“Sembuhkanlah anakku Ya Allah. Bukan nak cari publisiti sebab, tapi merayu minta doa dari semua, semoga Allah mendengar setiap doa2 dari semua untuk Ali. Terima kasih semua.

“Pada awal, saya dan isteri menganggap ia demam dan batuk biasa tetapi selepas bertemu doktor, Ali disahkan mengidap tonsil dan sudah bernanah

Sebelum itu, Ali juga mengalami demam panas dan batuk sehingga menyebabkan tidur serta selera makannya terganggu.

IKLAN

“Get well soon sayang. Kalau boleh ditukarkan batuk dan tak sihat Ali pada Baba, Baba sanggup. Tapi Baba tahu Ali kuat, sebab satu hari nanti Ali yang akan jaga mummy dan semua family kita.

“Tak sanggup kadang2 bila kita sebagai ibu bapa tengok anak sendiri sakit atau demam walaupun sikit2 je. Esok kejutkan Baba subuh k?

IKLAN

 

Semoga Ali cepat sembuh ye sayang.

Sumber: IG saharulridzwan