Kalau sudah namanya kreatif, memang kadang kala apa yang cuba dihasilkan tidak terfikir dek akal. Ini sebagaimana apa yang cuba direalisasikan oleh seorang ibu apabila anaknya memasuki Pertandingan Pakaian Beragam dengan menghasilkan kostum angkasawan buatan sendiri.

Menariknya, modal yang digunakan cukup rendah tapi memberi impak cukup memukau hingga menawan juri pertandingan tersebut dengan mendapat tempat ke dua.

Apabila dikongsikan daripada mana ibu ini mendapatkan material untuk hasilkan semua kelengkapan seorang angkasawan, terbukti sesiapa pun boleh hasilkannya memandangkan bukanlah terlalu sukar untuk dicari dan membuatnya juga mudah!

Nak tahu lanjut, jom semak perkongsian ini.

This time nak share deco pakaian beragam anak no 2 pulak. Alhamdulillah… menang tempat pertama jugak dalam Pertandingan Pakaian Beragam sempena Festival Sastera Kanak-kanak di Perpustakaan Negara baru-baru ni.

Barang-barang deco 80% beli dari kedai Eco je. Deco anak sebagai Angkasawan Negara, anak umur 6 tahun.

IKLAN

1. Baju pinjam, helmet dan kasut yang sendiri punya just balut dengan aluminium sheet yang beli dari kedai Eco.

2. Beg buat sendiri, guna botol air gas yang beli dari kedai Eco + kotak terpakai + salur air mesin basuh yang juga beli dari kedai Eco.Lepas tu balut dengan aluminium sheet sama yang guna untuk balut kasut dan helmet tadi yang juga beli dari kedai Eco.

IKLAN

3. Untuk aksesori… yang kat bahagian leher tu guna salur air mesin basuh sama yang beli dari kedai Eco, lepas tu balut dengan aluminium sheet yang sama jugak. Lepas tu batang bendera tu guna batang mop lantai yang dah rosak. lepas tu balut dengan saletip biru yang beli dari kedai Eco, lepas tu letak bendera. Sarung tangan beli dari kedai Diy.

4. Yang untuk sample meteor tu ( konon-konon laa ) guna acuan kuih pakai buang yang beli dari kedai Eco + bekas balang yang juga beli dari kedai Eco dan pengepit kuih yang juga beli dri kedai Eco.

So… jadi laa, bajet bawah Rm16

sumber : Zulaikha Zulkifli