Sebelum ini pernah tular di negara seberang tentang perkahwinan dengan seorang perempuan dengan seorang pengkid yang mengaku dia seorang doktor dan seorang lelaki.

Wanita ini berkongsi pengalamannya yang ditipu oleh seorang pengkid yang mengaku dirinya seorang lelaki menerusi Tiktoknya, Aliabangs2. Beliau menyatakan bahawa seorang ‘lelaki’ itu adalah salah seorang followers dan mereka berkenalan dengan lebih rapat.

Wanita tersebut menjelaskan, setiap hari mereka video call, dan mengaku suara lelaki itu kasar dan mirip seperti seorang lelaki yang membuatkan Wanita itu percaya bahawa dia memang seorang lelaki tulen. Namun ada yang turut memberitahu Wanita tersebut bahawa ‘lelaki’ itu adalah seorang lelaki tulen, malah perempuan yang menyamar sebagai lelaki.

 

Apabila ditanya dan diminta untuk mengaku, pengkid tersebut menafikan malah menyatakan bahawa beliau seoraang lelaki, berkerja sebagai doktor dan menetap di Saudi Arabia. Sampailah ada seorang rakannya cakap bahawa dia memang betul-betul perempuan dan Wanita tersebut mendesak pengkit itu mengakui hal sebenar.

“Aku confront dengan dia, dia siap cakap yang dia ada prinsiplah, apalah dia merepekkan.”
katanya

“kalau awak tak boleh tunjuk ic, awak tunjuk jelah awak punya nonok! That’s the only thing that you are a Man!” jelasnya sambal ketawa pasrah.

“lepastu dia terus buat muka keras, muka tak tau nak cakap apa. Dia kata dia menjaga maruah.”

“lelaki lain yang aku tak mintak pun dia bagi tau. Ni aku sendiri mintak ni dia tak bagi!” tambahnya lagi.

Walhal dalam masa yang sama bukan Wanita tersebut seorang saja yang dijaga oleh pengkid itu, ada beberapa lagi wanita yang lain menjadi mangsa beliau.

IKLAN

Apa yang membuatkan Alia percaya dengan pangkid ini adalah, dia betul-betul menjaga perempuan ini seperti teman wanita! Contohnya romantik, membelikan makanan tanpa diminta, hendak beli barang tiba-tiba dia dah bayar, ubat, belanja perfume dan sebagainya. Senang kata macam husband material lah sifat dia! mana tak cair kan.

IKLAN

walau bagaimanapun, Alia tidak mendedahkan gambar dan identiti pengkid tersebut kerana dia sudah pun membuat laporan polis atas kesalahan ‘lelaki’ itu memalsukan identity dan pemalsuan dokumen dan juga kesalahan-kesalahan yang lain.

Menerusi perkongsiannya lagi, Alia berkata walaupun dia malu dengan apa yang terjadi ini dengan dirinya, dia tetap ingin memberi awareness agar wanita lain tidak mudah terpedaya dan percaya dengan hal sebegini.

@aliabangs2Hm melintang terlentang♬ CASABLANCA – Nuha Bahrin & Naufal Azrin

Perkara sebegini terjadi berdasarkan kisah yang seakan sama dengan kisah ‘Tinder Swindler’ yang menggunakan modus operandi untuk scam mangsa dengan membelanjakan barangan mewah terlebih dahulu bagi mendapatkan kepercayaan, akan sampai waktunya pelaku akan creat bermacam masalah, membuat cerita sedih dengan meminjam duit, dengan menabur janji akan memulangkan semula duit, namun sebaliknya.

Sumber :Tiktok Aliabangs2