Bukan semua pasangan yang baru berkahwin dimurahkan rezeki dengan dikurniakan anak sebagai penyambung zuriat dan pengikat kasih sayang antara suami isteri. Setiap ujian dan dugaan yang diberikan Allah itu menjadi satu rahsia dan di sebalik kejadian itu pasti ada hikmahnya.

Bercerita tentang lewat dikurniakan zuriat ini, admin terbaca satu posting fb daripada Nurul Balqis tentang usaha dan ikhtiar yang dilakukan sebelum dikurniakan anak. Diharapkan perkongsian ini, dapat membantu pasangan suami isteri yang senasib dengannya untuk mengamalkan apa yang telah dilakukan.

Menurut Qis, sebelum ini dengan perkahwinan pertama diatelah dikurniakan seorang anak dan apabila berkahwin buat kali kedua pada tahun 2015, agak sukar baginya mendapatkan zuriat. Ayuh ikuti perkongsian daripada Nurul Balqis atau lebih mesra disapa Qis ini.

PETUA YANG QIS AMALKAN SEHINGGA BERJAYA HAMIL.

Alhamdulillah dan syukur kepada Allah s.w.t setelah 2 tahun Qis dan suami usaha untuk mendapatkan zuriat, akhirnya kami berjaya. Tempoh 2 tahun mungkin sekejap bagi mereka yang ambil masa lebih lama dari kami. Tapi bagi kami, dua tahun tu tempoh yang lama untuk menunggu kehadiran roh dalam rahim ini.

Jom baca perkongsian Qis, InshaAllah dengan izin Allah s.w.t awak semua yang masih tertunggu-tunggu juga akan berjaya. Yang penting kita percaya dengan rezeki-Nya. InshaAllah.

Qis berani kongsi, kerana petua ni betul-betul berjaya dan sesuai dengan mereka yang mempunyai masalah sama seperti Qis. Semoga perkongsian ini dapat memberi motivasi kepada korang yang senasib seperti kami untuk teruskan berjuang tanpa mengalah.

Lakukan Perbagai Usaha

Selepas setahun kami berkahwin, Qis dan suami membuat keputusan untuk berusaha mendapatkan zuriat. Bermacam-macam cara kami lakukan, makan suplemen, pergi mengurut dengan 3orang bidan, makan acid folic, ubat moden, ubat tradisional semua kami dah ambil.

Namun, tetap juga tak berjaya. Masalah Qis tetap tak berubah. Setahun hanya dua kali dapat merasa datangnya darah haid. Akhirnya, kami pergi ke klinik untuk berjumpa doktor dan mendapatkan nasihat dari yang pakar.

Kata-kata doktor amat menyedihkan dan menghampakan kami. Doktor ada bagitahu, masalah macam Qis ni memang susah nak dapatkan zuriat kalau tak dirawat.

Saranan Dari Kawan

Buah zuriat

Pada tahun kedua, kami menerima berita gembira. Kawan baik Qis, yang senasib dengan Qis memberitahu yang dia dah berjaya hamil hanya sebulan mengamalkan minum air rebusan buah zuriat.

Dan dia suggestkan kat Qis untuk usaha benda yang sama.

Kebetulan pula, kawan Qis ada pergi ke Mekah dan sudi carikan Qis buah zuriat dekat sana.

Alhamdulillah, dengan izinNya setalah sebulan Qis amalkan minum air rebusan buah zuriat ni, Qis juga telah berjaya hamil pada bulan seterusnya dan selamat melahirkan pada tanggal 3 Mac 2018 yang lalu.

Ini cara menyediakan air rebusan buah zuriat

Cara Penyediaan :

  1. Mula-mula buang dulu lapisan pertama. Kopek kulitnya yang paling luar.

 

 

 

 

 

 

2. Buat sehingga keluar tempurungnya. Tempurung buah zuriat ni, sangat keras tau. Tempurungnya sama dangan tempurung kelapa, tapi ni lagi keras dari tempurung kelapa.

 

 

 

 

 

 

3. Setelah itu, pecahkan tempurungnya. Ambil isi dalam sahaja.

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Inilah buat zuriat

 

5. Kemudian di belah dua

 

 

 

 

IKLAN

 

 

6.  Kemudian dipotong kecil

 

 

 

 

 

 

7. Masukkan tiga cawan air dan rebus sehingga airnya jadi kekuningan macam air teh. Rebus sampai agak-agak kita akan dapat dua cawan air.

Buah tu jangan buang, kita simpan je dalam periuk tu dan guna lagi untuk esok dan esok dan esok sampailah air die dah jernih. Nanti baru ganti dengan buah yang baru. Tapi qis dapat guna dua biji ni sehingga sebulan tau.

 

 

 

 

 

 

 

IKLAN

 

 

 

 

 

 

 

 

8. Haaa dah siap, dah boleh minum.

 

 

 

 

 

 

Dan inilah permata hati pengarang jantung pasangan Nurul Balqis  dan suaminya Mohd Zhafirul Sabri, anak comel ini diberi nama Fakhira Delisha Binti Mohd Zhafirul Sabri secantik namanya begitu juga wajah si kecil ini.

keluarga bahagia…

Ekstra Info :

*Waktu bila kita patut minum. Sebenarnya tak kisah pon waktu bila-bila. Yang penting mesti konsisten minum setiap hari pada waktu yang sama.

*Suami isteri dua-dua kena minum. Macam Qis, qis minum selepas isyak tiap-tiap malam sehingga sebulan.

*Satu lagi sebelom qis terlupa, minum pada hari pertama period ye.

Apa buah zuriat ni? Apa kelebihannya?

Ada juga yang panggil buah zuriat ni, buah Adam dan Hawa. Buah ni, pokoknya dekat Mekah dan Madinah (tanah arab) sangat banyak. Kelebihan buah zuriat ni pula:-

-Merawat masalah kesuburan sperma lelaki dan ovum wanita.

-Menambah kepekatan air mani lelaki, menguatkan dinding rahim wanita. Sangat sesuai untuk wanita yang pernah keguguran, mandul, dan tidak pernah mempunyai zuriat lagi.

-Mengaktifkan sel darah yang baru, muda dan hormon yang subur tanpa menjejaskan sel-sel lama.

 

Sumber : Nurul Balqis