Demi dapatkan rawatan yang pantas dan murah, ada yang sangggup mengambil jalan mudah dengan membuat rawatan dari Doktor Palsu yang wujud di sosial media masa kini.

Macam-macam rawatan yang ada, antaranya berkaitan dengan wajah iaitu kecantikan pada kening, bulu mata, pendakap gigi dan terkini, gigi palsu!

Selalunya anak muda yang mudah terpengaruh dengan doktor palsu ni kan? Sekarang ni bukan takat anak-anak, mak atau ayah anak-anak pula yang menjadi mangsa. Perkara itu telah didedahkan oleh doktor gigi, Dr Arif menerusi laman Twitter mililknya.

Mari ikuti perkongsiannya di bawah ini.

Seorang lelaki berusia 52 tahun datang ke klinik untuk cabutan. Katanya gigi dah goyang sangat kalau makan sakit.

Apabila diperiksa, aku nampak sesuatu yang janggal.

“Encik, gigi palsu ini buat di mana?”

“Oh, saya buat di ‘swasta’ dekat KL,”

“Swasta? Swasta mana? Apa nama kliniknya?”

“Err…entahlah dr”

IKLAN

Aku dah rasa semacam.

“Encik, dr tu buat di klinik atau sekadar di hotel, rumah atau bilik?”

“Oh haaa dekat hotel!”

Ya Salam! Sah ini doktor gigi palsu!

Terkejut aku tengok keadaan gigi pesakit ini. Ingatkan pendakap gigi & veneer saja ada palsu, rupa-rupanya gigi palsu (denture) pun ada yang palsu?!

Lelaki Separuh Abad Terpaksa Cabut Semua Gigi Gara-Gara Terima Rawatan Doktor Gigi Palsu!

“Berapa encik pasang macam ni?”

IKLAN

“RM500 saja dr….”

Mengucap panjang aku. Satu klinik dengar. Pembantu aku dah geleng kepala.

“Kenapa encik pasang dan dah berapa lama pasang?”

“Saya pasang sejak 2 tahun lepas sebab nak berkahwin. Seganlah takde gigi. Bila dapat tawaran murah begini saya sambar terus”.

Lelaki Separuh Abad Terpaksa Cabut Semua Gigi Gara-Gara Terima Rawatan Doktor Gigi Palsu!

Sayang, disebabkan mengambil jalan pintas gigi lelaki ini terpaksa dicabut semua, atas dan bawah. Tak dapat diselamatkan sebab denture yang dia pakai langsung tak ada kualiti. Tak mengembalikan fungsi asal dan gigitan gigi. Sudahlah ikat dawai sana sini.

Lelaki Separuh Abad Terpaksa Cabut Semua Gigi Gara-Gara Terima Rawatan Doktor Gigi Palsu!

IKLAN

Pengajarannya

1. Jaga gigi dari awal lagi. Jangan dah terhantuk baru nak terngadah.
2. Buat pemeriksaan berkala. Sediakan payung sebelum hujan. Kalau ada masalah sekurang-kurangnya boleh cegah awal.
3. Jangan percaya doktor gigi yang buat tawaran di hotel/rumah/bilik.

Gigi palsu dekat kerajaan yang penuh atas dan bawah baru RM100.

Kalau yang separa penuh tak sampai RM100 pun huwaaaa.

Kalau ada jumpa mana-mana doktor gigi palsu atau mereka yang memberikan perkhidmatan pergigian selain di klinik gigi, segera laporkan ke sini!

Lelaki Separuh Abad Terpaksa Cabut Semua Gigi Gara-Gara Terima Rawatan Doktor Gigi Palsu!

Sumber : @ArepJawa

Webinar Aku Tak Serik Bersalin merupakan webinar kehamilan dianjurkan untuk para ibu hamil yang menanti kelahiran cahaya mata. Membariskan ramai speaker-speaker hebat yang terdiri daripada pakar dalam bidang masing-masing. Antaranya Dr Maiza Tusimin, Dr Siti Sarah Aishah, Dr Tengku Puteri Zainab, Ustazah Fatimah Syarha, Encik Fhais Salim dan selebriti Ezzaty Abdullah. Jom daftar secara percuma di SINI!

Lelaki Separuh Abad Terpaksa Cabut Semua Gigi Gara-Gara Terima Rawatan Doktor Gigi Palsu!