Dikurniakan zuriat yang ramai adalah anugerah yang cukup terindah dalam kehidupan setiap pasangan suami isteri. Selain mengeratkan kasih sayang, kehadiran anak-anak menambahkan keharmonian keluarga.

Namun, bukan mudah sebenarnya untuk seseorang ibu menguruskan anak-anak sendirian terutama jika lebih dari seorang. Macam-macam karenah dan gelagat terpaksa diharungi. Boleh naik pening kepala dibuatnya.

Demikian juga dengan pelakon kecil molek dan juga isteri kesayangan Jep Sepahtu ini. Sari Yanti yang baru melahirkan bayi kelimanya baru-baru ini berkongsi pandangan mengenai hal ini.

Akuinya, dia juga  berdepan cabaran dalam menjalani rutin harian tanpa pembantu rumah atau pengasuh anak-anak.

Tambah Sari Yanti lagi, walaupun orang nampak anak ramai macam tak cukup masa, alhamdulillah setakat ni masih mampu uruskan keluarga dengan baik.

“Dalam pantang sekarang ni pun saya tetap masak macam biasa untuk keluarga. Begitu juga bab mengemas rumah memang buat sendiri ketika tengah sarat mengandung hari tu.

“Walaupun buat ikut kemampuan itu lagi puas hati sambil dibantu oleh Jep,” kongsinya.

 

Sari atau nama penuhnya Sari Yanti Mohamad Nazari,  terkial-kial dalam menguruskan masa ketika berpantang apatah lagi memiliki dua lagi cahaya mata yang masih kecil.

Mula-mula tu agak terkial-kial jugalah nak menguruskan masa ketika berpantang apatah lagi masing-masing belum faham lagi. Tapi syukur semuanya dipermudahkan dan sekarang masih lagi dalam fasa nak menyesuaikan diri.

“Terkial jugak. Masih belajar lagi,” tulisnya ringkas.
Itu jawapan yang diberikan Sari tatkala berkongsi cabaran tersebut selepas menjawab beberapa soalan peminat dan pengikutnya menerusi InstaStory.

IKLAN

jelas Sari lagi, ketika tahu diri hamil anak kelima dan ketika itu Khidir baru usia 2 bulan, dia memang agak terkejut jugalah. Tapi mungkin Allah nak bagi rezeki dan mereka terima dengan rasa syukur.

Menjawab persoalan mengenai perancangan mengupah pengasuh, jelas pelakon berusia 37 tahun ini masih berfikir mengenai perkara tersebut. Sari kini masih dalam pantang anak ketiganya yang baru 21 hari

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sari Yanti (@sariyanti)

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sari Yanti (@sariyanti)

IKLAN

Dalam pada itu, sari turut menitipkan doa dan nasihat kepada wanita khususnya yang sedang cuba dan mahu mendapatkan anak supaya bersabar dan tidak berputus asa dalam berusaha mendapatkan zuriat.

“Serahlah semuanya pada Allah SWT. Jangan stress, jangan tension fikir, bila orang tanya tenang-tenang je. Minta doakan kita,” kongsinya.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Sari Yanti (@sariyanti)

Sari mendirikan rumah tangga dengan pelawak dan penyampai radio, Jep Sepahtu pada 25 Februari 2017 juga dikurniakan Dariya Inara, 3, dan Muhammad Khidir yang kini berusia 11 bulan.

Untuk rekod, Sari sebelum itu pernah mendirikan rumah tangga dan mempunyai dua anak lelaki iaitu Barr Al Aliy, 11, dan Baasit Al Haq, 10.

Sumber: Instagram Sari Yanti

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club