Pertama kali berhadapan dengan situasi kemalangan , pasti itu pengalaman  yang tak dapat dilupakan sepanjang hidup. Apatah lagi melibatkan anak-anak kecil.

Trauma pasti ada bagi mereka yang tidak kuat semangat. Demikian yang berlaku kepada Anita Mohammad yang menjadi saksi seorang pelajar lelaki terlibat dalam satu kemalangan ngeri. Pelajar berkenaan diseret kira-kira 20 meter apabila dilanggar oleh lori 1 tan di hadapan sekolah.

Kemalangan yg menyedihkn..
20hrbln khamis brsamaan 16syawal1440 jam 4.45pm

Xtau nk mula dr mana.allah pilih sy utk melihat kemalangan sorng pelajar darjah 3 yg menyayat hati didepan mata ??

Sambutan hari raya sklh agama bukit banjar smlm yg sepatotnya smua gembira bertukar duka apabila srng ank muridnya dirempuh sebuah lori 1tan.x pasti ade muatan durian atau x yg pasti mmng penuh dgn bakul dibelakang lori ?

Sy yg kebetulan ade disitu dgn tujuan nk ambil ank² blik sklh menjadi saksi ditmpt kejadian.adik AQEEF HAFIY..berlari² dr pintu pagar sklh bla melihat kereta sy berhenti ditepi jln.smpi di tepi kereta sy dia tiba² berhenti.dr dlm kereta sy tgok muka dia dan dia tgok muka sy.mungkin kereta sy disangkakn kereta ayahnya kerana warna kereta yg sama cuma jenis berbeza membuatkn dia malu dan terus berlari melintas jln mcm tu je dannnnnn lori pon smpi terus merempuh ank kecil tu ????allahu aqeeffff

Didepan mata saya aqeef di seret sejauh +-20mter jauhnya dan berguling² dibawah lori dgn kasut dan songkoknya berterbangan atas jln dgn lengkap berbaju melayu biru hari raya ??

Sy seperti org hilang akal.menjerit² meminta bantuan org awam hantar aqeef segera ke hsptl.mse tu call 999 pn sy dh x blh berkata².seluruh badan menggigil kerana terkejut

Selepas dibawa kehsptl oleh org awam yg kebtln ade disitu..sy pn ke balai polis utk buat laporan mengenai kemalangan trsebut atas arahan guru besar SABB dan ustazah² SABB pn ade turut serta..

Smlm smasa aqeef di zon merah HPSF muar sempat sy pggl dia dan aqeef respon dgn mengangkat tgnnya.aqeef cedera dalaman yg sgt terok.tulang pinggang patah,tulang rusuk patah,tulang tengkok patah,pendarahan paru² dan pendarahan kepala??jam 1.45am aqeef telah dihantar ke hsplt jb utk rawatan lanjut.dan bru dpt perkhabaran aqeef akn dioperation wlu dlm keadaan kritikal sbb pndrahan kepala yg sgt² terok.

Utk pemgetahuan smua jg aqeef bru saja kehilangan ibunya sblm puasa hr tu akibat breast cancer dan akeef ank bongsu dr 4 beradik.abgnya crita smlm aqeef asik sebut nk kekubur ibunya sja sejak akhir²ni ??mungkin dia trlalu rindu dgn arwah sbb dia ank manja allahu

Dihari yg baik ini sy mohon rakan² fb sy smua tolong doakn pembedahan aqeef selamat dan berjaya.moga aqeef diberi kesembuhan olehNya.doakn aqeef kuat..hr ni lepas solat jumaat jgk masjid di 3 kg sy akan adakan solat hajat utk aqeef lepas solat jumaat nnt..sama² kita ttipkn sedikit doa utk aqeef..??

Image may contain: 1 person, standing and text

Image may contain: 1 person, text
Image may contain: 1 person, text
Image may contain: 1 person, text
Ternyata Allah lebih menyayanginya. Dalam perkongsian terbaru, Anita menyampaikan berita sedih bahawa adik Aqeef telah pun meninggal dunia pada Jumaat lepas dan telah disemadikan disebelah kubur ibunya.

Pemergian adik Aqeef dianggap sebagai pertemuan semula setelah cukup 100 hari ibunya pergi meninggalkannya. Lagi menyedihkan, adik Aqeef meninggal dunia pada tarikh lahir arwah ibunya.

Alhamdulillah.adik aqeef selamat disemadikan jam 10.30am td.dr pg hujan renyai seolah menangisi sama.selesai shja kebumi hujan pn turun dgn lebatnya allahu..mcm tu jg perasaan org yg melihat perjalanan adik aqeef hr ni..

Sy bukan lah sesiapa pd adik aqeef.cuma sy allah swt pilih utk melihat perjalanan ank syurga ini dr awal sampai akhir pengakhirannya..

Hr ini smua menangisi pemergianmu.sgt cantik allah swt aturkn jln ceritamu nakk..semalm genab 100 hr ibumu pergi,dan jatuh pd tarikh lahir ibumu jua.dan pada tarikh tu jgk allah mengambilmu jatuh pulak hr jumaat yg mulia..

IKLAN

Bila difikir sejenak smua yg brlaku allah dah susun cantik utkmu bertemu arwah ibumu disana.ada rasa sarat kerinduan yg kau tanggung dan hya allah yg maha mengetahui apa yg ada dlm hatimu saat kau merindui hangatnya pelukan ibumu

Hari ini aqeef disemadikan bersebelahan kubur ibunya..allahu..sekali lagi airmata ni jatuh ??indah susunan jln ceritamu..rehatlah disana nakk..dakap ibumu sepuasnya.auntie hya mampu kirimkn doa utkmu..sesungguhnya auntie antara org yg beruntung dpt melihat dr awal hgga akhir saat perjalananmu ingin kesyurga??

Buat kawan² fb smua..doakn sy juga kuat.semangat sy juga seperti direntap akn kejadian seumpama ini.saat ini segala urat smua sakit..andailah boleh didelete sgala yg terjadi depan mata akan segera saya delete..biar segalanya jua terkubur..allah sebaik² perancang mana yg terbaik utk hambanya

Jgn kita menyalahi sesiapa.biar polis jalankn siasatan.adik aqeef pn dh gembira disana disyurga yg abadi

Takziah pd keluarga adik aqeef hafiy..moga ayah dan abg²nya tabah dgn 2 kehilangan dlm beberapa bulan ini..sama² kita doakan

#muhammadaqeefhafiy
#anaksyurga
#dalamkenangan

IKLAN

Dalam pada itu, Anita mengakui trauma menyaksikan kemalangan tersebut membuatkan dia sukar untuk memandu.

Hr ni hr ke5 kejadian adik afeeq dirempuh lori berlalu….bru ade kekuatan smula berhenti ditmpt kejadian.smlm pn en.suami cuti kerja semata² utk uruskn sklh ank² sbb ibu msih trauma nk bwk kereta..

Hr ni ibu gagahi jgk drive sndr utk uruskn prsekolahan ank²..berhenti dibahu jalan…hati ni sayu..lantas airmata pn jatuh dgn sndr…memory pahit yg akan ibu kenang seuumur hidup..

Dr dlm kereta dan ditempat ini lah smuanya berlaku..pandangan mata sy dan adik aqeef bersatu sblm kejadian hitam itu berlaku..

Sumber: Anita Mohammad