Nak buat projek pikat hati suami? Apa kata cuba resepi viral Oden ni. Mudah aje cara nak buat. Bahan-bahan cara penyediaannya pun senang. Jom semak perkongsian Hazirah Maulana.

Jom semak!


Memandangkan kisah oden sudah viral, ade yang mintak kite share resepi odennya. Kini tak perlu beratur panjang kat family mart. Masak je sendiri kat rumah.

Cara cara senang je:

Lada kering dlm 10 batang
Bawang besar sebiji

Pastu blendkan sampai lumat.

Panas kan minyak pastu tumis bahan blend, masukkan serai, masukkan 1 senduk pes tomyam dan masukkan 1 kiub pati tomyam. masukkan 5 cawan air dan biarkan mendidih. Pastu masuk lah segala steamboat yang korang ade.
.
Sedap kan? Alahai ape lagi pegi buat lah. Barang barang tu ade je kat pasar raya.

Ikuti gambar ini untuk penyediannya:

IKLAN

IKLAN

Ni haa mee udon yang kat oden tu. satu pek ni boleh makan 2 ke 3 orang tau. Nampak je kecik tapi padat. Boleh dapat kat pasar raya. Kite beli kat maslee. Basuh dulu tau. Tak yah celur ngn air panas.
Cara masak: Untuk makan 5 orang lada kering dlm 10 batang Bawang besar sebiji Pastu blend Panas kan minyak pastu tumis bahan blend, masukkan serai. Dah naik minyak, masukkan 1 senduk pes tomyam tu dan masukkan kiub pati tomyam dan air dalam 5 cawan. Air tu ikut la sukatan korang sendiri. Nak cair tambah lagi lah air Nyam nyam sedap sudah?

 

Selamat mencuba!