Nak buat kebaikan bukan benda yang mudah. Ada sahaja yang menghalang. Pasangan ini juga tidak melalui dugaan ini terutama apabila mengambil keputusan membela anak angkat. Lebih penting lagi menjadi anak susuan mereka.

Si isteri, sedari awal menghalang kerana beliau merasakan diri tidak yakin mampu berbuat demikian. Namun nasihat dan kata-kata suami mengubah segalanya.

Catatan Datin Sri Shahida menerusi laman instagramnya baru-baru ini mendedahkan beliau sebelum ini tidak setuju mengambil anak susuan.

Kadang2 bukan semua benda yg saya suka dia buat…tapi bukan semua buruk…banyak benda baik yg saya dah terikut perangai dia…..dr seorang yg lembab saya dah jadi cepat…dr seorang yg x yakin saya dah ada keyakinan….dari seorang yg x pandai niaga,x kreatif….saya dah bertambah baik…

Dan yg paling penting ramai x tahu yg sebenarnya dari awal saya x bersetuju nak ambik anak susuan….saya x nak dan x bersedia(sebab saya ni bukan baik mana pun)tapi @aliffsyukriterlajaklaris selalu cakap nak buat benda baik mmg susah….kita jaga dorang Insya Allah esok lusa ada benda baik datang pada kita……jaga mereka biar kita x cukup baik x cukup kita sempurna tapi dah banyak kesenangan kita boleh bagi pada mereka….
.
Mudahan jadi anak2 yg baik je meena qayyum dan anak2 yg lain… mama abah x minta duit pun cukup jadi anak yg baik berjaya dunia dan akhirat,” tulis Datin Sri Shahida.

View this post on Instagram

Kadang2 bukan semua benda yg saya suka dia buat…tapi bukan semua buruk…banyak benda baik yg saya dah terikut perangai dia…..dr seorang yg lembab saya dah jadi cepat…dr seorang yg x yakin saya dah ada keyakinan….dari seorang yg x pandai niaga,x kreatif….saya dah bertambah baik… . Dan yg paling penting ramai x tahu yg sebenarnya dari awal saya x bersetuju nak ambik anak susuan….saya x nak dan x bersedia(sebab saya ni bukan baik mana pun)tapi @aliffsyukriterlajaklaris selalu cakap nak buat benda baik mmg susah….kita jaga dorang Insya Allah esok lusa ada benda baik datang pada kita……jaga mereka biar kita x cukup baik x cukup kita sempurna tapi dah banyak kesenangan kita boleh bagi pada mereka…. . Mudahan jadi anak2 yg baik je meena qayyum dan anak2 yg lain… mama abah x minta duit pun cukup jadi anak yg baik berjaya dunia dan akhirat.

A post shared by Nur Shahida Mohd Rashid (@shahidadherbs) on

IKLAN

Perkongsian tersebut mendapat respond dari pengikutnya. Ada yang bersetuju bukan mudah mengambil dan menjaga anak angkat.

Terus memberi inspirasi

IKLAN

niknadiani Caption ni buat sy terharuuu… Teruskan memberi inspirasi utk semua. Love it ❤️

amy_rashid76 Semoga keikhlasan hati Dato utk menjaga yom dan meena akan mendapat ganjaran nya dr Allah. Aamiin..

nurulainharis betul bkn mudah..org biasa pun taknak ambil anak angkat, pelihara anak saudara pun kdg kita nmpk mcm pilih kasih tapi percaya la makna adil tu bkn memberi sama rata tapi meletakkan sesuatu di tempatnya.

shukri.shuk.395 Simple je datin,dlm dunia ni klu kita nk puaskan hati semua org mmg kita tak mmpu,ape yg kita rasa baik dan yakin dgn keputusan yg kita buat,kita truskn je,yg penting kita dapat rurjukn yg betul..

edazue Sy lht isteri yg dpt mlihat kbaikn somi n menerima klmhn suami ngn merasakan bhw kbaikan lbh byk dr klemahan.. isteri itu atiyer akan tenang n dia blh btolak ansur dlm urusan rmhtga.. dia juga tdk akan mudh tpgaruh ngn kata2 hasutan

fbm_m Tak penting tanggapan orang pada kita yang penting redha Allah yang kita nak Dato & Datin ??Yang penting juga hari ini kita selawat Nabi ﷺ &
Zikir hari Sabtu لااله الاالله..?

 Saling Melengkapi

ejstylekotabharu Saling melengkapi dato n datin. Semoga terus dimurahkan rezeki. Amiin ?

zeeya_rose2020 InsyaAllah dear.. Setiap kebaikan yg kita buat, xkn ada satu pun yg akn tercicir disisi Allah swt jika niat kita suci dan ikhlas.. Dan kita bkn lah sempurna nk puaskan hati semua org, n bkn semua org nk tgk kita bahagia.. So cukuplah Allah swt yg tahu siapa kita yg sebenar serta nawaitu kita.. ❤️❤️❤️?

Sumber: ig shahidadherbs