Kalau beli taugeh di kedai, tak boleh simpan lama kan. Kena masak cepat kalau tidak akan berbau masam dan warnanya pun cepat berubah. Daripada putih bersih menjadi lebam dan tidak selera pula untuk dimakan.

Hendak dibuang sayang juga, rupa-rupanya ada cara untuk putihkannya kembali. Nak tahu lanjut, ini perkongsian tip dari saudari Norhaniza Kamaruddin

Selalu kalau beli taugeh simpan dlm peti ais lebih dua hari mesti dah jadi hitam2 kan???
Saya share petua yang saya amal kan….

Hanya letak sekeping asam keping…biar dalam peti ais berendam……nampak baru & rangup jugak…mula2 dulu memang tak percaya…bila dah tengok sendiri..baru la berani share dalam ni…


Kalau petua ni semua org da tahu..sy mintak maaf ye mybe sy tertinggal ketapi

IKLAN

ARTIKEL POPULAR: “Memori. Inilah Orangnya.” Fedtri Yahya Kongsi Wajah Pemilik Tulisan Khat Pada Duit Kertas Malaysia

IKLAN

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club