Sedang mencari hidangan ringkas tapi sedap buat sesi keluarga, apa kata cuba resipi viral ni.

Cara nak buat hidangan ni amat mudah. Hanya menggunakan 3 bahan iaitu tepung, mauripan dan air.

Sesuai dijadikan hidangan seisi keluarga untuk minum petang.

IKLAN

Jom lihat resipi ini.

Kuih Legend Apam Bakar Tetap Viral, Ramai Mencuba, Gerenti Jadi!

IKLAN

Saya selalu guna 1kg tepung sebab ramai

IKLAN

Resepi nye
– 1kg tepung
-gula ikut manis sbb pakai agak je..hihi( manis yg buat sedap)
-mauripan 1 paket
-air ikut pekat macam kita bancuh apam tu
.
Caranye
-bancuh ke semua bahan mcm kita buat apam tu biarkn kembang
-kemudian dh kembang panaskn minyak sedikit dalam kuali dan letak kn bancuhan yg kita buat td dlm 3 senduk gulai tu (sbb tu apam gebu)..buat mcm masak lempeng kelapa tu…biarkn die garing baru terbalik kn..pastikan tutup ye kuali tu
-pastikan api yg paling slow kita guna .kalau api besar nti hangus tak sedap…hihi
-dh garing atas n bawah boleh angkat n hidangkn..
-biasa kalau banyak lebih bahan tu saya buat apam kukus..sbb cara buat apam lempeng n apam kukus sama je..bezanye masak dalam kuali ..selamat mencuba
.
*maaf ade yg ade kurang faham..sbb pakai agak je bahan2 tu xde sukatan.

Sumber:  norafizah jani via masak apa hari ni