Antara semua resipi western, ini yang paling mudah dan cepat untuk disediakan.Selain  gunakan seafood, ibu-ibu boleh juga jika anda nak masukkan hirisan isi ayam atau daging. Sosej pun boleh juga dimasukkan kalau suka.

Nah admin sediakan resipinya sekali hasil perkongsian Noor Hidayah Hanapi


Jumaat lepas saja la gua masak-masak sikit utk jamu kawan-kawan kat sekolah

Asyik gua makan makanan deme je, naik segan pulak

Kali ni gua masak Spageti Aglio Olio..pertama kali gua masak spageti aglio olio ni..tengok resepi macam senang je

Asalnya tak nak up resepi kat fb sebab bila gua rasa tak le sedap mana gua masak spageti ni, tapi bila kakak cantik Mata Hati kata sedap dan mintak resepi dan mama manis Noor Hadisah kata rasa macam spageti easy cafe terus gua bersemangat up resepi hahahaha

Gua tau depa bukan ikhlas pun memuji tu, saja ambik hati gua..kawan-kawan gua memang semuanya mulut maneh leting..mama noor tu lagi la nampak penipuannya, tak telan lagi spageti gua masa gua suap dia, terus dia kata sedap 🤣

Nah la resepi bodo-bodo spageti aglio olio kaka ida

Rebus terlebih dahulu spageti.
Panaskan minyak dan masak bawang putih sampai agak perang.
Masukkan udang dan sotong
Masak hingga layu kemudian masukkan garam dan serbuk ayam.
Masukkan segala mala daun tadi lalu kacau sebati.
Agak-agak dah naik bau masukkan spageti
Dah siap.

 

IKLAN

 

 

 

 

IKLAN