Petua menurunkan uric Asid yang mengakibatkan sakit GHOUT punca banyak makan seafood kerang ,udang,sotong tak boleh makan…semua jenis kacang, ikan pun tak boleh..memang kena pantang betul semasa mengamalkan petua ini…pantang lebih baik daripada tidak boleh makan selamanya.

Mesti cuba

Anda mesti cuba petua nie….insyaallah akan baik 80%_99% sebab saya dah berusaha sedaya upaya untuk orang kesayangan saya amalkan petua ini…sebab kaki beliau membengkak. Nak jalan pun sakit kadang tak
Mampu berjalan. setiap hari
Minum jus ini pagi dan malam jika sudah serius seperti itu…tanpa selang hari hanya dalam tempoh 2 bulan doktor pun terkejut sebab kaki sudah kembali normal dan sakit pun hilang.URIC ASID berada ditahap normal semula dan dah bebas makan segalanya cuma kekalkan pengambilan ubat doktor untuk maintainkan URIC ASID.

Mesti kena rajin buat jus tersebut.sebab agak renyah tapi hasinya lumayan.
Nak cepat lega mesti kena rajin berusaha. Amin…..

PETUA GHOUT

IKLAN

Anak saudara saya umur 23. Dah dapat ghout sebab makan segala mak nenek.kalau makanan seafood pantang jumpa.kalau SHUSHI KING asalkan jumpa sekali makan dia seorang habis RM50-60 ringgit.seminggu sekali mesti.
Pastu kaki dia bengkak.mula mula tu dia sangka kan bengkak tu akibat kasut ketat. mak dia beli lah kasut baru. Pergi klinik dr.bagi ubat surut bengkak .
Kemudian bengkak hilang.pastu selang 4-5 hari bengkak lagi.
Lama lama baru ketahuan kaki dia akan bengkak kalau pergi makan di SHUSHI KING atau makan seafood.
last sekali pi jumpa doktor pakar.bila doktor pakar dengar dia bercerita pasal kakinya , sekejap bengkak sekejap tidak terus doktor kata ‘ saya rasa GHOUT nie….’
Jadi bila dah buat blood test …keputusannya “GHOUT level tertinggi.

Doktor bagi ubat.selain makan ubat doktor saya bagi petua ni dan suruh mak dia buat tiap tiap hari.minum tiap tiap hari selama 3 bulan.
Lepas 3 bulan tu jumpa doktor..cerita kat doktor amalkan petua sekali…doktor kata ‘ bagus!! Boleh balik buat jual petua ni….paras uric asid dah turun …lega
Seterusnya buat appoinmest jumpa doktor 2 bulan kemudian..ujian darah menunjukkan ‘ ghout’ dah tiada dah…dah hilang
Alhamdulillah. Jadi 3 bulan + 2 bulan asid uric pun hilang.
tapi makan tetap berpantang pantang dan jangan makan banyak banyak. Berpada pada sebab ghout’ boleh mai balik bila uric asid kembali tinggi.
“Saya ingat masa mula mula nak suruh dia minum jus ni..dia kata ‘petua mengarut’

Cubalah buat jus kesemua bahan ini.tapis.minum airnya 2 kali sehari. GHOUT akan kurang dan hilang terus.kena amalkan.
Kaalu ghuot teruk Setiap hari minum pagi sekali dan malam sekali setiap hari selama 3 bulan berturut turut.
Lepas tu pergi cek dekat doktor.pasti doktor akan terkejut sebab ghout anda sudah kurang banyak atau pun dah hilang.tiada lagi. Lepas tu kaki pun dah tak bengkak lagi.
Lepas dah sembuh dan uruc asid kembali ke paras biasa jangan makan sampai lupa dunia.makan berpada pada….insyaallah sihat sentiasa.

Ini caranya

Sukatan setiap kali buat jus

Apple hijau 1 biji
Batang saderi 2 pelepah
Lemon 1/2 biji diperah airnya ( masukkan kedalam jusbila dh dekat nak minum)
Timun sederhana 1 biji
Air sedikit sahaja sekadar mesin boleh berjalan.masukkan sedikit sedikit sebab kita nak had kan air biasa supaya boleh dapat jus yang yg asli dan pekat.
Kisar semuanya dan tapis ambil jusnya dan minum kesemuanya sekali.

** TIDAK BOLEH DISIMPAN DIDALAM PETI AIS UNTUK MINUM KEESOKANNYA”

Sumber: ida shahida See less