Seperti mana kita ketahui sabun pencuci pinggan ada yang dijual daripada jenis cecair di dalam botol dan ada juga jenis pepejal yang ditempatkan di dalam bekas. Setiap satunya boleh digunakan untuk mencuci pinggan mangkuk dengan bersih mengikut keselesaan pengguna.

Pun begitu, apa yang mencuri tumpuan di laman Tiktok berkenaan sabun pencuci pinggan ini apabila pemilik akaun @afifiechan berkongsi video di mana ayahnya meletakkan sebekas Planta dibucu singki.

Menurutnya, sabun pencuci Axion yang digunakan sebelum ini telah habis dan ayahnya telah membuka satu bekas yang jika sekali pandang memang terlihat hampir sama dan oleh sebab itu ayahnya membuka dan meletakkan bekas tersebut di sinki.

Melihat keadaan itu, dia meletakkan kepsyen di videonya “Tak jadilah buat nasi briyani’ dan katanya lagi “habislah planta baru beli nak buat nasi briyani”.

@afifiechanTak jadi lah buat nasi briyani 🤣♬ original sound – Afifie Chan

Apa yang pasti, perkongsiannya itu telah menarik perhatian warganet dan ada yang merasakan ianya sangat lucu disebabkan planta tersebut siap diletakkan air di dalamnya.

Hasil tinjauan di ruangan komen, rata warganet terhibur dengan gelagat ayahnya yang tanpa sengaja tertukar antara axion dan planta. Bahkan ada juga yang berkongsi pengalaman ‘tertukar’ seperti ini bila ayahnya mencuci pakaian dengan menggunakan sabun pencuci lantai. Macam-macam komen yang diterima, tidak dengan itu ada juga yang menyakat semua pinggan mangkuk perlu dicuci sekali lagi!

Sumber : Tiktok @afifiechan

IKLAN

Sedar tak sedar, bulan depan dah masuk bulan Ogos tau, bulan Kemerdekaan Malaysia!

Sebagai rakyat yang cintakan tanah air, mesti anda ada cara tersendiri nak eskpresikan rasa cinta dan bangga menjadi Anak Malaysia kan? Betul tak?!

IKLAN

Ehhh jangan cakap kat sini, simpan idea anda tu dan hantarkan kepada kami dengan menyertai Virtual Himpunan Saya Anak Malaysia!

Nak tahu caranya? Senang je! Layari je laman web https://toko.ideaktiv.com/product/virtual-himpunan-saya-anak-malaysia/ , baca syarat kelayakan dan jangan lupa untuk berdaftar di sana ya!

Sebarang soalan boleh di http://www.wasap.my/60169647520

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club