Kes yang menimpa remaja sindrom down bernama Bella menjadi tular sehingga mendapat perhatian ramai. Kisahnya begitu meruntun jiwa.

Hati mana yang tak sebak apabila melihat anak istimewa yang tidak dapat berfiiran secara waras di dera tanpa belas kasihan.

Rata-rata para warganet meluahkan rasa sebak dengan kes sebegitu. Malah ada yang bimbang keselamatan anak terutama yang mempunyai anak istimewa.

Begitul juga perasaan yang dilalui oleh penyanyi Naqiu mengakui terkesan dengan anak istimewa itu.

Muat naik di Istagram miliknya, Naqiu meluahkan rasa bimbang apabila terdetik dalam hatinya terbayang jika anaknya diperlakukan begitu.

Umum mengetahui bahawa Juara Gegar Vaganza musim keenam ini mempunyai seorang anak istimewa iaitu Wan Alexander Putra yang dilahirkan dengan autisme.

Ini anak keempat saya, Wan Alexander Putra yang dilahirkan tak sempurna macam anak-anak saya yang lain. Dia autism & selalu tantrum yang smpai susah nk kawal.

Mengamuk tiba2, baling brg, cederakan diri sendiri, mcm2 lagi lah. Mmg 1 dugaan besar buat sy sekeluarga. Sbg papa, sy tk pernah sekali pun mengeluh krn itu semua dh tertulis..

Tp alhamdulillah semua adik beradik dia, keluarga sy menerima Alex dgn sgt terbuka hati kerana kita tahu, dia adalah anak syurga yg memberi jaminan laluan mudah ke syurga kalau kami mampu membawa amanah menjaga dia dgn baik. Sy syg Alex lebih dr yg lain krn dia tak sempurna. Setiap hari sy berfikir apa nasib Alex nanti bila saya takde. Itulah yg selalu sy fikirkan.. 

Kisah Bella, terbayang jika anak jadi mangsa

Tp dua tiga hari ni, hati & fikiran sy makin terganggu smpai susah lelap mata sbb terlalu memikirkan psl sorang lgi anak syurga, adik Bella yg menjadi mangsa dera teramat dasyat & tidak terbela nasibnya. Allahuakbar smpai menangis tgk semua video & gmbr adik Bella. Sakitnya anak syurga ni didera sebegitu, dasyatnya derita yg dia tanggung.. 😭

Sy terbygkan kalau ank sy yg diperlakukan mcm tu, klau lah Alex yg kena curah air panas, kena mkn tahi, ayam busuk, nasi dgn cuka, kna sebat, kna pijak mcm2 lg berbulan2 lamanya. Allahhhh.

Manalah pegi hati perasaan si pelaku, takkan tak sekelumit ada rasa kesian pd budak tu. Kita org Islam, jauh mana kita tersasar pun, asas tu tetap ada. Tapi mana pegi asas si pelaku?!

Sy sbg ayah kpd anak oku spt adik Bella sgt sensitif, emotional. Tk tahu nk ckp mcm mana & tk tahu mcm mana nk bantu. Mungkin dgn posting ni dpt membuka mata followers sy utk sama2 berjuang #JusticeForBella. Itu je sy mampu. Kita fight habis2 utk pastikan si pelaku dikenakan hukuman setimpal. Jgn ada tangan ghaib yg menidakkan keadilan utk adik Bella..

Buat adik Bella, kamu sgt istimewa. Terlalu ramai manusia baik & netizen yg ikhlas perjuangkan hak & keadilan utk kamu. Tak henti2 posting psl kamu hingga pihak istana pun dh terang2 fight utk kamu. Alhamdulillah syukur..

Hrp2 satu hari nnti saya blh jmpa adik Bella & peluk dia kuat. Moga dia lupa mengenai semua kesengsaraan & kesakitan yg pernah dia tanggung.. 🥲

IKLAN

Selamat berpuasa buat semua!

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Naqiu Mohd (@thisisnaqiu)

Sumber:

Nak macam-macam info? Klik channel Telegram KELUARGA  atau join keluargagader club

Keluarga Talk: PUASA MENDIDIK JIWA KELUARGA SAKINAH

IKLAN
Jom ikuti perkongsian menarik dalam Keluarga Talk Puasa Mendidik Jiwa Keluarga Sakinah bersama panel, Pendakwah Bebas, Ustazah Nur Aqidah

E-KELUARGAGADER : TEROKA & REALISASI IMPIAN ANAK @ KIDZANIA
CIta-cita apa yang sesuai untuk anak-anak ye? Kalau nak tahu, jom sama-sama kita jejalah apa yang ada di Kidzania 

Bintang Kecil:  

KELUARGA TALK: Nwan Shah Bin Mohd Dali Fakulti Ekonomi Dan Muamalat, Universiti Sains Islam Malaysia (USIM). Nak tahu formula mengurus belanjawan keluarga dengan sistematik? Ikuti Keluarga Talk kali ini dengan tajuk ‘ Ringgit Diurus Keluarga Lebih Tenang’ bersama panel Prof Madya Dr Nuradli Ridz