Rasa segar, dingin dan nyaman pasti dirasai tatkala menikmati minuman Soda Herbs istimewa ini. Gandingan rasa  yang sempurna ini sangat sesuai sebagai pembuka selera.Nak nak lagi musim panas begini memang sangat sesuai.  Pasti menarik!

Jom cuba resipi yang dikongsikan oleh Hazirah Maulana menerusi laman facebooknya.


Hari tu pegi kenduri kahwin. Tuan rumah buat air ni. Aduhh sedap beb. Pekena pulak ais. Minum time panas leting ni.

Sambil beratur nak ambik air sambil mata dok belek semua bahan yang ada dalam balang air tu. Bahan bahan tengok lah gambar bawah ni.

Malam tadi mimpi air ni. Terus pegi kedai kemudian buat. Senang je buat dia. Campurkan semua bahan. Letak ais banyak. Ada rasa manis manis buah laici, rasa soda sikit, rasa masam sikit, rasa berangin sikit. Aduh malas lah nak cerita. Korang buat sendiri baru tau.

Bahan-bahan:

air aiskrim soda

1 tin laici/ longan (ambil buah sahaja)

2 batang serai (dititik)

1 biji lemon (dihiris nipis)

IKLAN

asam boi putih

Ketulan ais secukupnya

Daun pudina (ikut cita rasa)

IKLAN

Cara membuat:

  • Bersihkan semua bahan-bahan.
  • Hiriskan lemon nipis-nipis.
  • Sediakan bekas yang bersesuaian.
  • Campur semua bahan pastu letak ais banyak banyak. Sedia dinikmati!

Info Ekstra:

Ais krim soda tu kalau mangkuk besar  saya tu jangan lah masukkan 1 botol. Letak separuh sahaja. Kalau rasa gas sgt tak best.

Sumber: Hazirah Maulana