Terdapat pelbagai jenis minuman air rebusan daripada harba terpilih telah  diamalkan oleh kaum wanita sejak dahulu lagi. Kemudian diwarisi dari satu generasi ke generasi hingga ke hari ini, minuman herba terus menjadi amalan kaun wanita. Lebih-lebih lagi  dalam bab penjagaan kecantikan dalaman dan luaran wanita.

Berkongsi salah satu minuman air yang direbus daripada gabungan herba, Ida Zmri menyarankan ianya patut diminum sekurang-kurangnya sebulan sekali untuk memastikan kesihatan dalaman terjaga.

CANTIK LUARAN ,SIHAT DALAMAN
Hai ampa, ni kami nak share dengan ampa cara nak buat minuman untuk jaga dalaman  wanita. Jangan kira nak cantik luaran ja tau..dalam pun kena jaga jugak. Sama penting dua-dua tu.

Bahan-bahan pun senang dapat. Boleh kata dalam dapur kita memang sentiasa ada benda ni. Jom kita amalkan,semoga dalaman makin sihat, mantap bertenaga dan cik somi pun makin sayang.

First kita check dulu barang apa yang kita nak guna

Halia
Daun pandan
Kunyit hidup
Serai
Bunga cengkih , Bunga lawang , Kayu manis
Gula batu atau Gula perang atau Madu pun boleh

Caranya-caranya
1. Rebus semua bahan dengan 3 gelas air hingga jadi 1 gelas. Gunakan api perlahan.


2. Tunggu suam dah boleh minum

IKLAN


Ekstra Tip: Yang nak rapatkan bahagian intim boleh tambah 1 biji manjakani (yang belum kawin,anak dara tak sesuai ok..no,never). Yang mana ada keputihan melampau lampau tu boleh tambah daun sireh,sehelai dua cukup la.

IKLAN

Rebusan ni elok ampa amalkan sebelum atau selepas haid, sebulan sekali pun dah cukup

Antara kebaikan dia, mewangikan kewanitaan, segarkan badan. Urat saraf yang mana dah lama bersimpul tu pun boleh la terlerai dari simpulan kasih dia tu.. wajib cuba resipi ni tau,jangan malas-malas

Sumber : Ida Zmri

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club