Antara kita memang diakui ada sahaja yang takut atau geli dengan katak. Maklumlahlah katak ini memiliki badan yang menggerutu dan lembik pula kulitnya bila disentuh.

Apatah lagi bila mengenangkan ia akan melompat ke arah kita dan tiba-tiba melekat ditubuh, seram sejuk juga dibuatnya dan mahu menjerit sekuat hati kalau terjadi.

Bercerita tentang katak ini, baru-baru ini tular di TikTok menerusi perkongsian video @wanchaaa92 apabila isterinya menghantar mesej dan mengadu ketakutan apabila ada seekor katak di dalam rumah. Difahamkan bagi mengelakkan katak tersebut terus melompat ke mana-mana, isterinya terlebih dahulu memerangkap katak tersebut dengan menggunakan mangkuk.

Risau Pula Aku… Besaq Mana La Katak Ni

Ingatkan hanya isterinya sahaja yang takut katak, rupanya suaminya juga tidak kurang penakut dengan haiwan amfibia ini, siap bawa kawan untuk membantu menangkap katak tersebut.

Setibanya di rumah, kawan tersebut siap bawa plastik sebagai pelapik tangan untuk menangkap katak tersebut.

Namun apa yang menjadi kisah ini lebih lucu, setelah mangkuk yang dijadikan perangkap katak dibuka terlihat katak yang sangat kecil. Jauh sekali apa yang dibayangkan oleh mereka berdua.

@wanchaaa92 POV : BINI SURUH TANGKAP KATAK DALAM RUMAH.. #fyp #faizalhalim #KATAK @ibu_doublena @NIZAL.IDZHAM ♬ Monkeys Spinning Monkeys – Kevin MacLeod & Kevin The Monkey

Video lawak ini mendapat tontonan lebih 700 ribu daripada netizen. Rata-rata merasa lucu dan tidak kurang juga yang seakan kecewa dengan kemunculan katak yang jauh tersasar daripada apa yang mereka cuba bayangkan.

Hekelehhh HAHAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHAHA AKU PUN GELABAH TAKUT KATAK TU LOMPAT. Last2 cenonet jer HAHAHAHHAHAHAHAHA

IKLAN

kita punya seqeyau laa takot katak tu lompat😂

seb baek bini tak call bomba dik.

terima kasih bang . sbb keringkan air mata sye . 😂😂😂😂

 

IKLAN

Sumber : @wanchaaa92

Webinar Aku Tak Serik Bersalin merupakan webinar kehamilan dianjurkan untuk para ibu hamil yang menanti kelahiran cahaya mata. Membariskan ramai speaker-speaker hebat yang terdiri daripada pakar dalam bidang masing-masing. Antaranya Dr Maiza Tusimin, Dr Siti Sarah Aishah, Dr Tengku Puteri Zainab, Ustazah Fatimah Syarha, Encik Fhais Salim dan selebriti Ezzaty Abdullah. Jom daftar secara percuma di SINI!

Nak macam-macam info? Klik channel Telegram KELUARGA  atau join keluargagader club