Rumahtangga ni mudah aje nak bahagia. Tipnya simple, suami isteri jangan berkira. Suami dan isteri rela hati melakukan urusan rumahtangga bersama-sama.

Sikap tolak ansur inilah menjadikan rumahtangga kekal biarpun memerlukan banyak pengorbanan.

Begitulah yang dilalui oleh lelaki ini, saudara Zaidi menerusi facebook, berkongsi kisah cabaran menguruskan rumahtangga setelah isteri tersayang bekerja sebagai frontliners.

Bukan calang-calang lelaki sanggup menggalas tugas bagaikan seorang ‘ibu’ menguruskan anak-anak pada masa yang sama perlu bekerja.

Nyata, ia perlukan banyak pengorbanan dan kasih sayang yang utuh buat keluarga agar hidup bahagia.

Ikuti kisah inspirasi ini.

Dah siap sedia ka yg nak cari bini nurse tu?

Penah tido dalam keta tempat bini keja masa mikael kecik sbb dia tak isap botol ,senang nk bagi susu..masa dia demam kami 3 beranak tdo bawah meja kat bilik makan tempat keja bini aku.

IKLAN

 

Anak yg sulong dulu selalu bwk ronda2 dalam keta masa bini keja malam ,pukul 2 pagi pun penah sbb dia xnak tido dlm rumah,panas..ya la dulu xmampu beli aircond dalam keta baru dia tido..penah juga bwk g tido di lobi hotel hahahahaha

IKLAN

Berhenti keja sebab anak pun pernah bro..sbb utamakan jadual kerja bini dan jaga anak.

Alhamdulillah anak dah besAr makin lega sikit,disebabkan pengalaman yg dah ada ni,tak kekok dah utk anak ke 3..tambahan pulak anak ke 3 ni mcm ok skit tak byk ragam

Alhamdulillah byk benda yg dipelajari dari dugaan ni ..terhutang budi kat pengasuh sbb paham kerja kami kadang2 ambik malam…

Alhamdulillah rezeki bertambah2 untuk anak2

Sumber: Zaidi