Kesibukan ibu-ibu menguruskan anak-anak di rumah menjadi penyebab utama hilangnya fokus ibu dalam menjaga kecantikan. Selepas anak-anak tidur barulah ibu dapat memfokuskan pada diri sendiri.

Ketika itulah baru badan rasa sakit dan barulah terfikir untuk melakukan urutan dan skrub badan. Tak gitu?

Jangan abaikan kesihatan dan kecantikan diri kerana itulah kekuatan yang membuatkan kita yakin pada diri sendiri. Petua yang dikongsikan Sifu Kitaro ini pasti dapat menyelamatkan anda daripada kesibukan menguruskan rumah tangga, tetapi masih tampil jelita dengan kulit yang cantik dan flawless.

Mana taknya, petua yang dikongsikannya ini cukup mudah. Hanya rebus bunga lawang dan spraykan ke muka setiap hari. Mudah kan? Ibu-ibu wajib cuba ni!

Sebenarnya toner ni kita boleh buat sendiri je di rumah. Guna bahan semulajadi yang 200% bebas dari bahan kimia merbahaya. Cuma guna bunga lawang je.. ye, rempah ratus yang wajib ada kat dapur tu.

Sifat antioksidan yang terdapat dalam Bunga Lawang ni yang membuatkan dia banyak khasiat tau. Boleh melembapkan kulit muka, mencegah penuaan, mengecilkan liang pori yang besar dan macam-macam lagi.

Nak tau lebih lanjut korang boleh google sendiri khasiatnya. Sekarang ni kami nak cerita macam mana nak buat toner menggunakan bunga lawang ni.

IKLAN

Bahan-bahannya:
1 genggam bunga lawang
2 cawan air putih
1 botol spray (kecik pun cukup)

Caranya:
1. Rebus bunga lawang dalam periuk. Guna dua cawan air.

2. Rebus sampai tinggal satu cawan je tau. Dah siap tu boleh tutup api dan biarkan sejuk sekejap.

IKLAN

3. Dah sejuk, tuangkan dalam botol spray dan simpan di dalam peti ais.

4. Korang boleh gunakan dua kali sehari waktu pagi dan malam.

Bukan susah pun kan! Senang je, cuma jangan malas-malas okay. Make sure hari-hari spray supaya kulit muka dapat meresap khasiat dari bunga lawang tu dengan sekata.

Kredit: Sifu Kitaro