Beruntung pasangan pengantin yang sedang ‘outdoor shooting’ ini. Agong dan Permaisuri turun dan bergambar sekali dengan mereka.

Siap dapat sumbangan lagi daripada tuanku. Inilah yang dikatakan sultan berjiwa rakyat.

kisah pasangan pengantin ini tular apabila jurugambar Amyrul Ruslan memuat naik di Faceboook nya.


Coretan kisah manis yg berlaku petang td..tengah jalankan photoshoot utk pengantin baru kat atas jalan (nak ke terowong tanah sungai lembing) utk bhgian akhir..

Tiba² kitorang berempat didatangi sebuah kereta mewah warna putih (berhenti betul2 depan pengantin dulu mula2)..

Aku sangkakan DYMM Tuanku Tengku Hassanal yg dtg melawat sungai lembing..pastu kereta tu mari kedepan ke aku plak siap tingkap bhgian penumpang tu dibuka..

Masa tu jantung aku rasa nak tercabut sebab bhgian penumpang tu rupanya KDYMM Raja Permaisuri Agong dan pemandu pulak KDYMM Raja Agong tu sendiri..

Dengan bersahaja Tuanku Permaisuri celoteh ckp Kat aku “moh kita bergambar sama2 Kat atas”..aku punya perasaan xtahu nak cakap..semua bercampur.. “terkejut, gemuruh, lembik lutut, nak nangis pun Ada” 😂😂..

Sampai kt kawasan photoshoot atas bukit yg Mana tadi cuma kitorang berempat je..nahh sekarang penuhhh dgn pengiring istana termasuk sekali dgn Baginda Tuanku berdua Dan anakanda mereka.

IKLAN

Masa tengah nak ambik gambar tu aku memang tengah rasa lemah lutut gila2 smpai nak bernafas pun tersekat 😭..dah la pekerja istana tu siap ckp lagi.. “hah ambik gambar tu elok2 ye..” (nada x serius pun cuma saja bergurau dgn aku sebab mmg nampak ketara tangan aku menggigil2 nak ambik gambar 😂😂😂😂)..

Tiba² jgk masa tu Tuanku Permaisuri bergurau ckp dekat aku “hahh photographer asyik sebut 1 2 3 aje dr td” smbil ketawa comel 😍..terus hilang aku punya gemuruh (serius mcm gaya mak2 bergurau dgn anak)..😂..

Selesai je bergambar sempat baginda Tuanku berdua beri ucapan tahniah dekat pasangan pengantin siap dgn “tangan berisi tau”..

IKLAN

Kemudian Baginda Tuanku Agong tarik tangan aku untuk aku pulak bergambar dgn dia..Masa tu jantung aku sekali lg rasa nak tercabut 🤣🤣..sempat jgk Baginda Tuanku Tanya soalan aku berasal mana..

Sah2 la Tuanku kenal dgn kampung aku..selalu datang kot sebelum jd Agong 😊😊..hehehe..kenangan yg takkan aku lupakan sampai bila2..

Akhir kata patik sebagai rakyat biasa berdoa semoga Allah panjangkan usia Tuanku berdua..dan diberikan kesihatan yg baik sepanjang pemerintahan..Amiinn..

Maaf kalau penulisan aku tak berapa formal Dan hasil gambar yg amartur..patik cuma photographer biasa2 je heee..😆