Tular satu video tindakan seorang budak lelaki yang memberi tempat duduknya kepada seorang wanita mengandung di dalam LRT.

Tindakan tersebut sangat dikagumi dan mendapat pujian netizen. Tidak kurang yang memuji ibu bapa budak berkenaan kerana berjaya mendidiknya menjadi seorang yang prihatin.

Video yang berdurasi 59 saat itu dikongsikan oleh pengacara , Ally Iskandar itu rupa-rupanya senario yang sering berlaku di dalam pengangkutan awam seperti LRT.


Okay ini anak siapa ni?

A post shared by ALLY ISKANDAR (@allyiskandarrasmi) on

ruangan kapsyennya berbunyi Okay ini anak siapa ni? mendapat pelbagai reaksi daripada netizen. Malah ada yang memberitahu, video tersebut adalah lakonan semata-mata

hhhusna@ctfirdaus Video di atas tu lakonan semata.. @allyiskandarrasmiKenapa still no post from u to clear this matter

hhhusna@normahshahri Video di atas tu lakonan semata.. @allyiskandarrasmiKenapa still no post from u to clear this matter? U are partly responsible for this comment. semata.

hushsya@nur_syafiqah_mohd_fauzi yeap. @allyiskandarrasmi pasti akan buat sesuatu untuk terangkan situasi sebenar, sbb kita semua tahu dia seorang yang berkaliber bila menjalan tugasnya di dunia penyiaran. Maybe dia akan ambil pendekatan utk terangkan dalam rancangan dia host setiap pagi tu.

irfah_hasbullah@didieashikin kalau lakonan semata2 pun ape salahnye..bagi rakyat mlysia fikir sikit..sikap prihatin dah xde..rmai yg selfish..yg berlakon pun xperlu sentap ke ape..yg pnting niat dorang baik nk bg kesedaran dkat public..dah mmg klau salah tu harus trima kecaman mcm husna ngn nekpah tu..hahaaaa?

_hacena@cda_cammar patutla masa tunjuk video ni kat anak2..semua cikgu2 ni dia kenal..rupa2nya lakonan sahaja..

arahmk_usa@byhazwani_ setuju… patut letak disclaimer awal2 so people tak mengata. Netizen kita cepat melatah bab2 macam ni, so better prevent semua melatah bukan2.

mashaali7social experiment menjadi??

IKLAN

nur_syafiqah_mohd_fauzi@hushsya haaa lahhh. Semua ni lakonan semata2.. tu murid dan guru2nya.. disediakan oleh: ally iskandar

hushsya@nur_syafiqah_mohd_fauzi kudos to semua pelakon yang berjaya menzahirkan kejadian sebenar yang berlaku pd ibu mengandung. Saya puji. Dan lakonan itu juga berjaya menjentik akal dan fikiran setiap rakyat Malaysia, sbb kejadian tu sebijik sgt dan mmg sentiasa berlaku di dalam LRT.

Walaupun begitu, ramai yang memuji dan mengkagumi akan tindakan adik tersebut.

amir_encemboyBagus betul budk ni semoga dah besar nanti menjadi insan yang berjaya ye dik

IKLAN

gelenggangkliatransitBenda baik cam gini sepatutnya bagi pujian…lebih baik jangan komen atau diam saja daripada cakap bukan2…

ctfirdausyg lelaki depan tu mengandung jugak ker? Alhamdulillah..moga budak tu jd lelaki yg bertanggungjawap nnt amiinn

hushsya@nur_syafiqah_mohd_fauzi kudos to semua pelakon yang berjaya menzahirkan kejadian sebenar yang berlaku pd ibu mengandung. Saya puji. Dan lakonan itu juga berjaya menjentik akal dan fikiran setiap rakyat Malaysia, sbb kejadian tu sebijik sgt dan mmg sentiasa berlaku di dalam LRT.

Sumber: allyiskandarrasmi