Gambar hiasan

Trending, drama bertajuk . 7 hari Mencintaiku yang berkisar kepincangan rumahtangga akibat campur tangan orang luar sama ada ibu ayah atau mertua. Sebagaimana watak dalam cerita ini, yang dikenali sebagai ‘Mak Leha’ telah menjadi bualan hangat warganet lantaran sikapnya mengakibatkan rumah tangga anaknya Kuzairi dan menantu, Mia porak peranda.

Lantaran itu, seorang lelaki menyatakan pandangan menerusi facebook miliknya, mempersoalkan adakah wujud watak Mak Leha sebagai mertua dalam dunia realiti yang akan menjadi penghalang kepada pasangan suami isteri yang inginkan hidup bahagia till jannah.

Ikuti perkongsian ini.

Ada ke mertua macam Mak Leha ni…

Ada…apsal plak xde…yg teruk dari Mak Leha pun ada…

Ada mertua yg smpai jumpa bomoh, hanya nak anaknya berpisah dgn menantu…ada mertua yg mencanang kekurangan dan kelemahan menantu, hanya kerana menantu tu x ngam dgn dia…ada mertua yg sedaya upaya hasut anaknya dgn memburuk2kan menantu, hanya kerana dia ada pilihan lain…

Ada mertua yg marah dan jeling bila menantu suruh anaknya buat keje…ada mertua yg cemburu dan dengki bila menantu dpt hadiah atau dibawa pergi jalan2…ada mertua yg anggap menantu tu pesaing dan perampas anaknya dari dia…

IKLAN

Ada mertua yg sentiasa mempertahankan anaknya walaupun terang2 anaknya buat salah…ada mertua yg sentiasa mempertikaikan apa yg menantu buat baik dari segi masakan, layanan, ataupun soal penjagaan anak…

Ada mertua yg selalu masuk campur urusan rumahtangga anaknya…ada mertua yg selalu buat keputusan utk rumahtangga anaknya…

IKLAN

Untung lagi dpt mertua mcm Mak Leha sbb dia tahu jugak nak insaf, nak bertaubat, nak sedar salah silap dia…yg ada diluar ni, belum tentu sedar, belum tentu insaf dan belum tentu lagi nak bertaubat…

Selagi tak bercerai berai, selagi tak huru hara, selagi tu la matlamat dia tak tercapai…

Nota kaki : Sapa makan cili, dia rasa pedas.

Kredit: Firdaus Shakirin