Bagi ibu bapa yang berjauhan dengan anak-anak yang tinggal di asrama, pasti sedih dengan situasi sekarang. Kalau sebelum covid-19 melanda, anak-anak boleh pulang ke rumah atau sesekali ibu bapa membuat lawatan ke asrama.

Bagi yang tidak dapat pulang ke rumah, pastinya situasi ini cukup memilukan. Demikian juga yang berlaku kepada pengacara, Amin Idris semalam.

Dia  yang bertindak sebagai pengacara dan program kendaliannya, Borak Dulu #baruberbuka yang bersiaran secara langsung di RTM jam 7 malam itu mengundang beberapa selebriti jemputan untuk sama-sama bertukar pandangan.

Terbaru satu video tular di media sosial mengenai sedutan program berkenaan benar-benar menyentuh hati warganet apabila pengacaranya, Amin Idris menitiskan air mata.

Dalam perkongsian tersebut, pihak studio memaklumkan menerima panggilan dari seseorang bernama Wardah. Ketika Amin memberikan salam, ia dijawab dengan “Daddy apa khabar? Daddy rindu akak tak?” sehingga pengacara tersebut bingung.

Keadaan talian yang agak terganggu itu membuatkan Amin tertanya-tanya perihal soalan yang diajukan. kemudian, barulah dia menyedari pemanggil tersebut rupa-rupanya  anaknya sendiri yang berada di sekolah berasrama.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Amin Idris (@amin_idris)

Waktu itu, kelihatan dia menitiskan air mata dan anaknya yang dikenali sebagai Qistina turut terdiam seribu bahasa serta hanya mampu menangis merindui bapanya.

IKLAN

Amin Idris juga sempat memuat naik momen hiba itu di ruangan Instagramnya dengan mengakui langsung tidak menyangka bahawa panggilan itu dari anaknya.

Dia mengucapkan terima kasih kepada pihak produksi kerana memberikan kejutan yang bermakna buat dirinya kerana dia memang merindui Qistina yang kini tinggal di asrama.

IKLAN

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Amin Idris (@amin_idris)

Melihat daripada perkongsian tersebut, rata-rata warganet mulai faham kenapa panggilan berkenaan sedikit delay kerana Amin Idris tidak memandang monitor dan baru menyedari pemanggil itu anaknya setelah menjeleng sedikit monitor ditepi.

Rata-rata yang menonton tidak dapat menahan sebak dan menitiskan air mata melihat situasi antara anak dan ayah yang berlaku secara spontan.

Bahkan, ada diantara mereka turut mengalami situasi yang sama di mana terpisah dengan anak-anak yang belajar jauh dari rumah.

Kasih seorang ayah
afadraihan kita kt rmh pun menangis shbt 😭😭😭😭 kasih seorng ayah @amin_idris
zalikhaazmi Aaaaaa tengok muka kakak qistina pon mcm rindu sgt daddy die. Sabar k abg amin.
ismi_fida Allah hu dgn kami2 skali dok nangis siap rewind semula xpuas tgk kakak sedih bila daddy mcm tak rindu dia je❤️
Kerinduan tak terucap
mrshildaly Saya join nangis sama tadi… sbb saya juga rindukan dua org anak saya di asrama yg dah sebulan tk berjumpa… kerinduan tu tk terucap…😢
azreennnnnnnn_ Ayah dia jgn la sedih..nanti anak pun sedih jugak😂 suwitt la 2 beranak nii🤗🤗
hidayah_yaaba Kami yg tengok pun mengalir ayaq mata…
Pengorbanan untuk dapat ilmu
ameeraaalhusnaa Kite pon nangis same tgok tdi… tringat kat arwah mak… mase duk kt asrama sek dlu2 mcm ni laaa.. 😢😢😢… alfatihah dibace utk ibunda trcinta… kali pertama raya tanpa mak ku yg dikasihi…
nmz_syafaat Tgk segmen n smlm, sy pun sedih…pengorbanan utk dptkan ilmu…

Sumber: RTM Malaysia, Amin Idris

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club