Tidak dinafikan pandemik ini memberi kesan kepada pelbagai golongan. Ada yang hilang pekerjaan dan hilang orang yang tersayang. Dalam pada itu, ada yang tidak dapat bekerja diluar sebaliknya bekerja di rumah.

Dalam pada itu, ada yang mengambil luang masa yang ada untuk dekorasi rumah. Peluang ini memberi ilham kepada yang bercadang mencantikan kediaman.

Begitu yang dilakukan oleh pasangan suami isteri ini. Mengakui setelah 8 tahun menyewa rumah belum berkesempatan untuk tatahias rumah. Bagaimana pun PKP memberi peluang untuk mereka berbuat demikian.

Ikuti perkongsian mereka.

Ingin berkongsi hasil deco rumah sewa kami. Dah 8 tahun kami duk rumah ni. 
Tapi waktu PKP baru ada masa nk deco rumah. PKP tahun lepas xblh nk deco sbb byk kedai tutup tapi PKP kali ni banyak kedai buka so kita ambik peluang tuk deco rumah kami ni..
Kami deco bajet jaa sbb pintu tu kami x tukar pun,cuma tampal wallpaper,
Sofa pun beli kat shoppee jaa dengan harga RM299
Drawer tu pun beli kat shoppee dengan harga RM120.00 kalau dekat ikea mau RM300 lbh tu.

Bunga orkid tu saya gubah sendiri n pasu beli kat MR DIY rm19.00 jaa
Kerusi kuning tu dah berkenan teruk so buh pi la 2 biji n pokok tu dh lama duk teringat..beli kat shoppee jgk..
Langsir pun kami beli kat shoppee ja n batang langsir tu saya gunakan batang paip yang saya cat dengan colour putih..bajet sungguh la katakan
Pintu bilik pun dh xde selera kami nk tgk so kami buh wallpaper jgk..
Mula2 cat colour grey saya dh mula risau sbb rumah nampak gelap tapi bila masuk colour kuning dia nampak cerah blk..
Alhamdulillah sekarang sudah cukup selesa tuk kami sekeluarga tinggal

Sumber: Aizura Abdullah

IKLAN

Sedar tak sedar, bulan depan dah masuk bulan Ogos tau, bulan Kemerdekaan Malaysia!

Sebagai rakyat yang cintakan tanah air, mesti anda ada cara tersendiri nak eskpresikan rasa cinta dan bangga menjadi Anak Malaysia kan? Betul tak?!

Ehhh jangan cakap kat sini, simpan idea anda tu dan hantarkan kepada kami dengan menyertai Virtual Himpunan Saya Anak Malaysia!

IKLAN

Nak tahu caranya? Senang je! Layari je laman web https://toko.ideaktiv.com/product/virtual-himpunan-saya-anak-malaysia/ , baca syarat kelayakan dan jangan lupa untuk berdaftar di sana ya!

Sebarang soalan boleh di http://www.wasap.my/60169647520

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club