Hujung minggu lalu, tular sebuah video di media sosial seorang wanita menunggang motorsikal sambil membawa warga emas. Lebih menyentuh hati dan menimbulkan rasa sebak orang ramai apabila video dirakamkan ketika cuaca panas terik dan wanita tersebut memegang sesuatu untu mengelakkan warga emas tadi terkena panas matahari.

Sejak video itu ditontoni oleh ramai orang, rata-rata berniat untuk mencari individu dalam video tersebut untuk diberikan bantuan.

Susulan dari itu, seorang pengguna aplikasi Tiktok bernama anaz_aziz telah bertemu dengan wanita berkenaan. Berdasarkan perkongsian tersebut, dia tidak tahu bahawa dia dan ibu saudaranya tular di media sosial.

Saya terkejut pagi tadi tiba-tiba dah viral, sedangkan yang viral tu pun saya tak tahu. cuma saya dapat tahu bila tengok kat whatsapp.

Tambahnya yang dikenali sebagai Puan Yati, tidak berniat untuk mendapatkan sumbangan bukan sebab sombong diri tapi di luar sana lebih banyak yang memerlukan. Malah, Puan Yati juga meminta untuk orang ramai henti sebarkan maklumat dirinya.

“Benda ni sebenarnya agak mengganggu privasi saya, telefon tak pernah berhenti dari pagi tadi.

“Saya mohon minta dipadamkan (sharing Nama penuh, no telefon dan termasuk alamat), dan saya berharap kuasa netizen tak berhenti di sini kerana lebih ramai yang memerlukan, yang benar-benar memerlukan.

“Saya ucap ribuan terima kasih peristiwa ini berlaku dan saya mohon untuk mereka yang tidak memiliki ahli keluarga yang OKU, untuk sama-sama cakna dengan OKU yang ada sekeliling.

“Dugaan menjaga OKU tak mudah, yapi mereka adalah insan yang terindah dalam hidup,” katanya sambil memberitahu ibu saudaranya di sini hanya sementara kerana rumah di kampung terlibat dengan banjir.

Tambahnya lagi, bagi yang nak membantu boleh bantu perniagaannya sebagai agent Amway dan aiskrim potong di tiktok @hijrahsoleh1.

@anaz_aziz Balas kepada @aad1145 ni yg tanpa muzik…jom suppot pn yati di tt👍👍 #hijrahsoleh1 #akakviral #fypterengganu #fyp ♬ bunyi asal – ANAS_AZIZ

Meninjau di ruangan komen, rata-rata mengagumi keperibadian Puan Yati yang bersyukur dengan rezeki yang ada, malah ada juga mendoakan yang terbaik dan mengajak orang ramai untuk membantu perniagaannya.

IKLAN

Sumber : anaz_aziz

Agak-agak, menu apa yang best eh kat Jollibee? Haa meh tengok Zira Review!

Mama tak marah anak, boleh ke? Kalau tak marah macam mana nak dengar kata? Jom ikuti perkongsian ini!

IKLAN

Nak tahu cara mudah uruskan kewangan keluarga? Semak sini!

Yang mana adik adik ada masalah mata, jangan takut bagitau ibu ayah ye, macam BK squad ni!

Tayang bahagia di social media, realiti ke fantasi? Nak tahu, jom tengok!

Jom sertai E-Keluargagader https://toko.ideaktiv.com/product/jom-masak-menu-iftar-kegemaran-keluarga/