Sewaktu ramai yang gembira dengan perhijrahan selebriti wanita berhijab, aktor dari negara seberang ini turut mengejutkan ramai pihak.

Siap sangka,dia  yang sebelum ini pernah terpalit dengan kontroversi kini mula menuju ke arah kebaikan. Pelakon Aliff Aziz, berkongsi kisah diberi hidayah Allah menerusi satu video.

“Allah Beri Sikit Rasa Manis… MasyaAllah.”  Belajar Kenal Diri & Tuhan, Aliff Aziz Kongsi Pengalaman Ikuti Kumpulan Tabligh!Dalam perkongsian tersebut, Aliff atau nama penuhnya Muhammad Aliff Aziz, 30, melahirkan rasa syukur apabila ditunjukkan jalan untuk mendekatkan diri kepada Allah selepas dia mendekati jemaah tabligh.

“Allah Beri Sikit Rasa Manis… MasyaAllah.”  Belajar Kenal Diri & Tuhan, Aliff Aziz Kongsi Pengalaman Ikuti Kumpulan Tabligh!

Cerita suami kepada penyanyi dan pelakon Bella Astillah itu, Instagram menjadi asbab atau punca untuk dia mula mengenali agama Islam.

“Nak dijadikan cerita pada mulanya saya tengok ruangan explore di Instagram… macam-macam orang post.

“Allah Beri Sikit Rasa Manis… MasyaAllah.”  Belajar Kenal Diri & Tuhan, Aliff Aziz Kongsi Pengalaman Ikuti Kumpulan Tabligh!

“Tiba-tiba terlintas perkongsian abang Faizal Ismail (FBI), dia pun dah pakai kopiah… saya pun tengok IGTV dia sampai habis.

“Pada waktu tu tak tahu apa yang gerakkan hati saya… saya sendiri hantar DM (mesej langsung) di Instagram Dakwah Tabligh Malaysia,” katanya.

Aliff berkongsi hal berkenaan menerusi video bagi membincangkan tentang tajuk erti ‘sebuah penghijrahan’ yang dikongsikan di Instagram Dakwah Tabligh Malaysia.

IKLAN

“Allah Beri Sikit Rasa Manis… MasyaAllah.”  Belajar Kenal Diri & Tuhan, Aliff Aziz Kongsi Pengalaman Ikuti Kumpulan Tabligh!

Jelas dalam perkongsian selama hampir 14 minit itu, bapa kepada dua cahaya mata ini kelihatan cukup tenang,  matang dan merendah diri.

Aliff berkata dia begitu teruja untuk menyertai kumpulan tabligh yang sinonim dengan misi mengembangkan ajaran Islam itu.

Bagaimanapun akui Aliff, pada ketika ini dia diuji apabila hatinya mula goyah selain cuba mencari alasan agar tidak menyertai program dakwah yang diaturkan untuknya itu.

“Allah Beri Sikit Rasa Manis… MasyaAllah.”  Belajar Kenal Diri & Tuhan, Aliff Aziz Kongsi Pengalaman Ikuti Kumpulan Tabligh!

“Saya teringat mempunyai temujanji dengan seorang doktor hingga sanggup menghubungi wakil jemaah tabligh untuk membatalkan hasrat.

“Tapi akhirnya apabila saya fikir balik, tiada siapa pun yang paksa. Maksudnya Allah yang gerakan hati saya untuk DM tabligh.

IKLAN

“Saya fikir dan terus nekad untuk turut serta. Kalau saya tolak peluang ni, saya tak boleh nak salahkan kalau tak dapat apa yang dia nak bagi,” katanya.

“Mereka layan dengan baik tanpa menghiraukan latar belakang atau pangkat, tak menilai atas status kita.

“Allah Beri Sikit Rasa Manis… MasyaAllah.”  Belajar Kenal Diri & Tuhan, Aliff Aziz Kongsi Pengalaman Ikuti Kumpulan Tabligh!

“Allah bagi sedikit rasa manis… MasyaAllah. Tapi hakikatnya mana mungkin yang mendengar rasa apa yang kita rasa.

Aliff berkahwin dengan Bella pada 9 September 2016 dan mereka dikurniakan dua cahaya mata Muhammad Ayden Adrian, 3, serta Ara Adreanna yang kini berusia setahun.

“Allah Beri Sikit Rasa Manis… MasyaAllah.”  Belajar Kenal Diri & Tuhan, Aliff Aziz Kongsi Pengalaman Ikuti Kumpulan Tabligh!

IKLAN

Sumber: MStar & jentikhati


Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club

“Allah Beri Sikit Rasa Manis… MasyaAllah.”  Belajar Kenal Diri & Tuhan, Aliff Aziz Kongsi Pengalaman Ikuti Kumpulan Tabligh!

Bersempena Bulan Kemerdekaan, KELUARGA ada hadiah wang tunai RM300! Cara nak dapatkannya mudah sahaja, ayuh sertai Pertandingan Berbalas Pantun Anak Merdeka dengan mendaftar di https://toko.ideaktiv.com/product/pertandingan-berbalas-pantun/   atau Whatsapp di http://www.wasap.my/60169647520“Allah Beri Sikit Rasa Manis… MasyaAllah.”  Belajar Kenal Diri & Tuhan, Aliff Aziz Kongsi Pengalaman Ikuti Kumpulan Tabligh!