Jika ketika ini anda mengeluh bosan duduk di rumah kerana tidak dapat ke mana-mana setelah arahan KPK berkuatkuasa sejak 18 Mac hingga 14 april. Antara lain ia bertujuan untuk memutuskan rantaian jangkitan Covid-19.  Sepatutnya inilah peluang untuk bersama ahli keluarga mengeratkan hubungan kekeluargaan.

Bayangkan ketika ini anggota barisan hadapan bekerja tanpa henti, meninggalkan anak di rumah atau dijaga pengasuh demi amanah yang diberi. Anak-anak sudah pastinya rindu akan dakapan ibu ayah.

Sebagaimana perkongsian yang dipaparkam oleh puan Arda mengenai situasi yang dilalui oleh barisan hadapan.

Ikuti perkongsian ini.

Baca lah..wahai Malaysia
(Saya izinkan Share demi kesedaran msyrkt)

Hiba..keluhan insan tadi permintaan follower FB saya mohon saya tuliskan satu posting BERCAKAP bg pihak Perasaan Anggota Polis

“Puan Arda..saya adalah PENGASUH kpd anak Anggota Polis yg bertugas utk covid-19. Tak tahan saya kak.

Anak 5 bulan tak jumpa mak ayah. Anak meraung meragam rindu mak ayah.

Bukan tak tahan dgr meraung tp tak tahan sbb tahu meragam tu RINDU DAKAPAN ibuayah terutana ibu yg nyusukan anaknya “

” Nasib baik.. suami saya juga Anggota.. Dan faham kerja saya ngasuh anak kawannya”

MASIH ADA TAK DENGAR ARAHAN

“Depa yg masih tak dgr arahan tu.. Saya kesal. Kesal Puan sbb tak pernah nak rasa apa Anggota rasa. Kerja tak menentu.. Tidur hanya berapa jam. Anak ada dgn saya..”

Andaikata anggota suspek positif..dan Allah Jemput pergi

Bayangkan wahai Malaysia..

Anak anak hanya ingat wajah ayahnya.. 5 minggu lalu.

Tolong lah Malaysia
Tolong lah Masyarakat

Korang takpe.. Gaji banyak
Korang takpe.. Ada ilmu kebal
Korang takpe.. Ada ilmu SAKA BATIN JURUS 1789
.., jalan lah ke sana sini dgn anak anak. Tak kena pun Covid19

Tapi mereka?? Anak pun demer tak sempat jumpa apatahlgi nk cium peluk anak anak

Tak susah..

IKLAN

Hanya DUDUK dirumah sahaja..

Kerajaan bukan suruh buat squat atau commando rest. Malah kerajaan tak suruh swim di Laut yg menyusahkan sebagaimana anak dyslexic saya Nayli buat..berenang di laut, bila masa bernafas, tangan kaki kayuh. Lebih susah dari ‘Duduk Di Rumah’. Rasa kalian tak sanggup jadi anak saya. Saya lebih strict dari apa yg kerajaan suruh

Hanya.. ‘Stay At Home’

Sukar ke😭😭

40 anggota polis dikuarantin
Lebih 5 Anggota suspek positif

Kau nak apa lagi.. Wahai masyarakat
Kau nak jumlah makin bertambah kah

Bantulah.. Mereka

IKLAN

Jangan jd masyarakat yg SAKIT.. Yg SAKIT jiwa, tiada rasa empati, tiada rasa simpati kpd petugas FRONTLINER yg dah ramai positif..

Kenapa dgn masyarakat kita?
Kenapa dgn mak ayah skrg.. Manja betul bg Anak anak bermotor sana sini, polis dah tegur. Polis dah marah tapi buat nohen je.

Kenapa masyarakat kita DEGIL hingga ke anak anak DEGIL..SEDIHNYA. Apa yg korang makan yg kami tak makan hingga begitu degilnya.

Hingga YDPAgung bergenang air mata kenangkan rakyatnya

Hingga kan KP kesihatan semakin kurus dan cengkung tak tidur analyse trend spreading Covid19

Hingga Ketua Polis Kelantan berang..bila ramai masuk melonggok sana sini

Di mana ihsan yg tuhan bg ke setiap insan

Tak susah nak FAHAMI Posting saya ini

▪️PATUH ARAHAN POLIS PKP▪️
Secara Automatik~PUTUSLAH RANGKAIAN COVID19

Dan.. Anak kecil itu boleh berada dlm pelukan ibuayah nya semula.

Sumber: Arda