Susah betul nak bagi orang dalam rumah ni makan sayur kan? Lagi-lagi untuk anak-anak yang cerewet pantang tengok dalam pinggan ada warna hijau je benda pelik dari kebiasaan ke, mula la diorang tanya. Kan?

Jom variasikan cara penyediaan sayur dengan jadikan keropok dari sayur! Aik macam mana tu? Haa ni caranya guna resepi dari Nurul Farihan yang dikongsikan dalam group Masak Apa Hari Ni (MAHN)

Keropok sayur bayam…..Bila bayam brazil dh nk jd taman….jd kita jadikan die keropok bayam brazil…buat kudapan ank²….smlm dh sebalang,tp sedikit masin….hari ni ni resepi dr rnd kudapan semalam

Resepi Keropok Sayur Bayam 

1 cwn tepung goreng ayam ( xkesah pedas @ x) sy guna y original
1 cwn tepung jagung
Bayam brazil
Minyak seckupnya tuk mggoreng
* Gandakan sendiri ye kalo nk wt dlm jumlah y banyak

IKLAN

IKLAN

Cara²:
– g taman bayam tu,pastu gunting daun² shj
– basuh bersih n toskan
– campurkan tepung goreng ayam & tepung jagung
– gaulkan bersama daun bayam brazil tadi n renjis air spy tepung lekat kt daun


– goreng dgn minyak y byk
– bila tiada bunyi desiran gorengan maknanya dh msk
– angkat & toskan minyak,sjuk siap² buh dlm balang kedap udara
– xtau tahan berapa lama sbb smlm sebalang xsmpai setgh hari dh habis