Semua manusia inginkan kehidupan yang sempurna untuk kebahagiaan keluarga. Namun jika hidup sentiasa berkira tentu rezeki pun sukar untuk didekati.

Ia termasuk jangan berkira tentang hal makanan kepada ahli keluarga.

Menarik mengenai perkongsian Mohd Fhais ini yang menyentuh mengenai bagaimana menjemput rezeki jika tidak berkira bab makanan.

Bab makan jangan pernah berkira

Terutama dengan anak, isteri, mak, ayah dan adik beradik sendiri. Beri seikhlas hati selagi mampu. Ada sikit bagi sikit, ada banyak bagi lebih.

Bukan untuk menunjuk nunjuk atau nak tunjuk baik tapi makanan ni ada aura istimewa.

Makan dan rezeki itu dah ibarat macam isi dan kulit dah. Selalu berkait.

Bezanya cuma satu, makan ada limit tapi rezeki TAK ADA LIMIT

Setiap kali balik jumpa mak saya mesti akan pelawa mak pergi beli barang dapur. “Ambil penuh troli pun tak apa, fhais bayar”

Kadang tu barang dapur banyak lagi, mak cakap tak perlu beli lagi, saya ajak pula makan di luar. Tak payah masak. Asalkan makan, tak apa saya belanja. Sekali sekala balik kan apa salahnya.

Sama juga dengan isteri dan anak-anak. Sejak awal lagi saya dah pasang niat, mereka minta nak makan apa, saya mesti belikan.

Makanan ni ada aura istimewa, sekali dapat tunaikan permintaan anak dan isteri dia punya rasa tenang dan syok, best sangat!

IKLAN

Sebenarnya konsep dia mudah.

Perut kita boleh simpan makanan tapi ada limit. Badan kita nak proses makanan pun ada limit.

Mulut kita pun kalau 24 jam makan mesti keras kejung, kepenatan!

Jadi rezeki yang lebihan tu untuk siapa lagi kalau bukan untuk darah daging sendiri. Jika berat nak bagi duit, bagi je diorang makan. Rezeki tak jadi membazir, malah tambah bermanfaat.

IKLAN

Jangan la limitkan rezeki sendiri dengan limitkan siapa boleh makan dari harta kita.

Sedangkan jika kita memberi tanpa limit nescaya rezeki kita boleh bertambah lebih banyak daripada limit biasa.

Wallahu A’lam,

Mohd Fhais
Makin banyak kita memberi, makin banyak manfaat kita merasa

Feel free to share..

p/s : Jika korang nak baca banyak lagi cerita tentang rezeki boleh la dapatkan Ebook 21 Cerita Murah Rezeki. Ada lebih 50 mukasurat dalam tu. Semua cerita benar bukan rekaan.