Keluarga kini berada di dalam aplikasi   
Keluarga kini berada di dalam aplikasi   
Home Kesihatan Banyaknya Semut! Campur Dua Bahan Ni, Sembur & Tunggu Hasilnya

Banyaknya Semut! Campur Dua Bahan Ni, Sembur & Tunggu Hasilnya

Banyak-banyak serangga kat rumah, semut lah yang paling susah nak hilang. Kat mana ada makanan, kat situ juga mereka mesti ada! Serabut dibuatnya..

Bukan apa, semut ni kalau datang, tak datang seekor. Datang satu kampung! Kita yang semangat nak buat kerja, terbantut jadinya haaa.

Bagaimanapun, anda sebenarnya boleh menghalau semut dengan hanya menggunakan dua bahan mudah ini sahaja.

Menurut pengguna TikTok, @Jason_jezi, cara terbaik untuk menghalau semut itu adalah dengan menggunakan cuka dan serbuk sabun.

Banyaknya Semut! Campur Dua Bahan Ni, Sembur & Tunggu Hasilnya

Menerusi video itu, Jason mencampurkan satu sudu serbuk sabun dan satu sudu cuka. Selepas itu, masukkan ke dalam botol spray dan sembur pada laluan semut.

Campur satu sudu serbuk sabun

Banyaknya Semut! Campur Dua Bahan Ni, Sembur & Tunggu Hasilnya

Campurkan satu sudu cuka

IKLAN

Banyaknya Semut! Campur Dua Bahan Ni, Sembur & Tunggu Hasilnya

Campurkan kedua-duanya sekali

Banyaknya Semut! Campur Dua Bahan Ni, Sembur & Tunggu Hasilnya

Masukkan dalam botol spray

Banyaknya Semut! Campur Dua Bahan Ni, Sembur & Tunggu Hasilnya

Boleh terus sembur di laluan semut yang biasa lalu

IKLAN

Banyaknya Semut! Campur Dua Bahan Ni, Sembur & Tunggu Hasilnya

Belum cuba belum tahu kan? Harap tip ini boleh membantu ibu-ibu yang mencari penyelesaian menghalau semut di rumah.

Sumber: Jason_jezi

Jom tonton kisah Hikayat 1001 Malam yang dibawakan oleh Bintang Kecil.

IKLAN

Agak-agak, menu apa yang best eh kat Jollibee? Haa meh tengok Zira Review!

Bulan puasa ni masa untuk kita tambah pahaladengan membuat amal ibadah. Jom didik jiwa mendekati keluarga sakinah.

 

Nak tahu cara mudah uruskan kewangan keluarga? Semak sini!

Yang mana adik adik ada masalah mata, jangan takut bagitau ibu ayah ye, macam BK squad ni!

 

Mencari bahagia bersama KELUARGA?
Download dan baca sekarang di seeNI.

KLIK DI SEENI