Siapa tak kenal dengan penyanyi rap tanah air, Altimet yang kebanyakan lagunya ditulis dengan bait-​bait lirik secara bersahaja menyelitkan unsur nasihat yang cukup bermakna. Terkini dia turut berkongsi nasihat yang dititipkan untuk anak sulungnya bersempena ulang tahun kelahiran anaknya.

Melalui coretan itu, Altimet berharap agar anak remajanya sentiasa di dalam rahmat Allah dan tidak akan melakukan sesuatu perkara yang boleh memberikan kesan buruk pada nama keluarga.

“Selamat ulangtahun kelahiran, ya hamba Allah. Dah masuk usia Baba kena layan mcm kawan dah ni. Baba doakan jadi orang yg lebih baik, lagi soleh, lagi padu dari Baba.

“Pergi mana mana bawak nama Baba, Jangan jadi punca air mata Mama..”

Kata nasihat ini turut mendapat perhatian warganet dan merasakan nasihat ini sangat bermakna. Dan itulah juga menjadi harapan setiap ibu bapa kepada anak-anak agar tahu menjaga nama baik keluarga dalam setiap tindak tanduk yang dilakukan.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Altimet (@altimet)

Sementara itu, diruangan komen ramai bersetuju dan suka dengan coretan Altimet selain turut mengucapkan selamat hari lahir buat anak sulungnya itu.

“SELAMAT ULANG TAHUN HANDSOME !,” ucap @azreewhuut

“suka dengan ayat tuan “jangan jadi punca air mata Mama,”komen @ikrm4real

“Selamat hari lahir hero.. mcm adik abg dah..”, tulis @chieffrazi

“Happy birthday super cool anak baba. Jadi kebanggan anak baba dan mama ya,” komen @shaalhabshee1

IKLAN

Sumber Instagram : @altimat

Sedar tak sedar, bulan depan dah masuk bulan Ogos tau, bulan Kemerdekaan Malaysia!

Sebagai rakyat yang cintakan tanah air, mesti anda ada cara tersendiri nak eskpresikan rasa cinta dan bangga menjadi Anak Malaysia kan? Betul tak?!

IKLAN

Ehhh jangan cakap kat sini, simpan idea anda tu dan hantarkan kepada kami dengan menyertai Virtual Himpunan Saya Anak Malaysia!

Nak tahu caranya? Senang je! Layari je laman web https://toko.ideaktiv.com/product/virtual-himpunan-saya-anak-malaysia/ , baca syarat kelayakan dan jangan lupa untuk berdaftar di sana ya!

Sebarang soalan boleh di http://www.wasap.my/60169647520

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club