Semua yang sudah mendirikan rumah tangga bukan sekadar berdoa agar suami terdiri daripada orang yang baik-baik tetapi juga mahu dikurniakan ibu ayah dan keluarga mentua yang penyayang dan baik.

Tentu ramai di antara kita yang pernah terdengar, terbaca atau terlihat kisah sedih orang lain yang dikurniakan mentua yang membenci mereka.

Bukan itu sahaja ada juga yang turut dibenci oleh ipar duit. Sudahnya rumah tangga yang dibina jadi tidak bahagia dan hidup seperti dalam neraka.

Kalau tonton drama yang sedang popular sekarang ini iaitu Jangan Menangis Cinta lakonan Aamyra Rosli dan Remy Ishak, rasa takut tengok kelakuan keluarga mentua Riyana yang membenci menantunya itu. Mohon dijauhkan daripada ujian seperti itu kepada kita semua.

Isu menantu dan mentua tidak sefahaman atau saling bermusuhan bukan perkara baru dalam masyarakat.

Bila sudah bergelar ibu dan ada anak, satu hari nanti InsyaAllah giliran kita pula yang akan bergelar mentua dan mendapat menantu.

Tentu sahaja kita mahukan anak kita bahagia mendapat bakal suami atau isteri yang baik sekaligus menjadi menantu yang baik.

Tertarik menonton video dan perkongsian daripada usahawan wanita terkenal Rozita Ibrahim yang lebih mesra dengan panggilan Bonda Rozita tentang hubungan kekeluargaannya yang akrab.

Ibu kepada usahawan terkenal Dato Aliff Syukri ini juga mempunyai hubungan yang sangat rapat dan mesra dengan menantunya Datin Shahida.

IKLAN

Rupa-rupanya ada doa dan amalan yang dilakukan oleh Bonda Rozita supaya dirinya bahagia sebagai mentua dan sentiasa baik dengan menantunya.

“Semoga jadi contoh ikutan pada anak-anak”

Raya nak habis , ni saja aktiviti raya kami tahun ni – beraya 4 hari saje meraikan family sana sini – lepas tu kerja balik – Keluarga suami bonda kuala ketil kedah , sy paling riuh dan jarang balik – adik @maryam.nur.amani @nurainsufiah cucu yg paling suka berulit dgn atok

Bermenantukn ushawan yg sgt sibuk mmg x banyak masa nak balik kampung – masa arwah Mak sy ada pun , sy jarang balik kampung – sy sanggup belikan rumah supaya dekat dgn sy ….supaya sy ada masa dekat dgn mereka ..!!

IKLAN

Satu amalan sy dgn mana2 family prinsip sy ” sy akan datang bawa rahmat bukan bawa bala – sy akn pastikan kedatangan sy menyenangkan mereka – sy akn kemas rumah – belikan barang masak – perabut atau ganti langsir rumah ” kenapa sy buat macam tu ..?? Sbb sy jarang balik – sy anggap dia percutian ibadah dn sedekah yg sy ciptakan

Sy berazam nak jadi menantu yg baik kepada mertua supaya Allah akn kasi sy menantu yg baik juga pd sy – Sy percaya semua perlakuan akan ada pembalasan – lagi satu sy harapkan semoga apa sy buat ia jadi contoh kpd anak2 sy

Sy lihat benda paling pedih dlm family ialah menantu dan mertua yg bermusuhan

Sumber: @bondarozitaibrahim

Webinar kehamilan PERCUMA terbesar untuk bakal papa & mama. Jom daftar nama anda di sini WEBINAR AKU TAK SERIK BERSALIN 

Untuk lebih banyak info terkini jom sertai Telegram Keluarga Gader https://t.me/keluargagaderclub sekarang!