Teringan nak makan Sushi? Jom buat sushi sendiri di rumah. Tak susah sebenarnya nak buat sushi, Yang penting tau resipi dan cara nak buatnya.

Bahan-bahan pun boleh dapat kat kedai dengan mudah. Paling penting puas hati nak makan banyak. Sebagaimana resipi wanita ini. Memang puas hati.

Ikuti perkongsiannya.

Lame dah teringin nak buat sushi sendiri..selalu kami beli jer Resepi simple jer. Beras pun kami guna beras biasa. Nasib beik menjadi dengan jayanya. Alhamdulillah..ley makan dengan puas.

Resepi kat gambar

1.timun potong panjang,isi tengah tu sy buang
2.sosej
3.isi ketam
4.carrot
5.telur goreng dadar mcm bese 😊
Sosej,carrot,isi ketam sy rebus kejap dlm air panas
2 cawan beras biasa
1 cawan beras pulut
Masak nasi mcm biasa
-nasi dah siap masak panas2 tu letak 2 sudu besar cuka masakan
-1 sudu besar gula
– garam sedikit
-gaul2 semua tu😊
2.sosej
3.isi ketam
4.carrot
5.telur goreng dadar mcm bese 😊
Sosej,carrot,isi ketam sy rebus kejap dlm air panas
– sy guna sos kewpie mcm kat plastik tu…sebelum letak nak sapu mayonis kat nasi tu pun bley..lagi sedap
– nak letak tuna pun bley
saya guna plastik jer nak gulung

IKLAN

 

IKLAN
– yang ni saya goreng telur dadar mcm bese..pastu gulung mcm tdi tu
Tadaaaa

Dah siap..ltak ag mayonis atas di

Selamat mencuba! Memang puas hati dan makan sampai kenyang. Jimat!

Kredit: Nurain Hazwani