Bahagia itu sederhana, yang penting dapat bersama dengan insan yang disayangi. Melihatkan secebis kisah pengorbanan seorang ibu mencari mainan terbuang demi memenuhi permintaan si anak cukup menjentik emosi warga maya.

Perkongsian kisah wanita ini dimuat naik menerusi tiktok @YoonaChiee yang memaparkan si ibu berkongsi cara dalam membahagiakan anaknya yang berusia 5 tahun. Biarpun serba kekurangan, namun si ibu cuba memenuhi permintaan anak yang mengingini mainan.

Justeru, si ibu mencari barangan terpakai di kawasan paya bakau. Biarpun barangan yang diperoleh itu dibuang namun ia masih boleh digunakan oleh anaknya.

Usai mendapatkan beberapa barangan, si ibu mencuci dan membersihkan barangan tersebut sebelum diberikan kepada si anak yang menyambutnya dengan gembira.

Dalam memastikan anaknya terhindar dari penyakit, si ibu ini dilihat merendam dengan air sabun sebelum membilasnya dengan air panas yang dimasak bagi mengelak kuman melekat pada barang tersebut.

@yoonachiee💕cerita hari nie mama&anak#fypシ#fypdong #fypシ゚viral #kitaupsamasama #sabahancrew_fams♬ suara asli – lookatmee

Menjengah ke ruangan komen, rata-rata warga maya melahirkan rasa sebak dan terharu melihat kesungguhan si ibu memenuhi permintaan si anak dengan caranya sendiri. Walaupun diberi barangan terpakai, namun si anak tidak banyak karenah dan menerimanya dengan gembira.

Part ank dia cium tu.. Allah jelas tergambar dia ibu yg sgt2 penyayang… moga keluarga ni terus berbahagia & dimurahkan rezeki

IKLAN

Bila kita rasa kita susah,masih ada lg insan yg lg susah utk kita lebih rasa bsyukur.Saya doakan semoga Allah lapangkan sgla kesulitan mrk dn dikurniakan rezeki sllu

Demi anak ayah dan ibu sangup berkorban apa sahaja berhujan , berpanas sanggup menahan lapar dan dahaga demi anak2 tersayang ya Allah engkau ampun kan lah dos2 aruwah emak ku dan engkau beri kan lah kesihatan buat ayah yang masih ada dan engkau beri lah ke kuatan buat adik ini yang bergelar ibu menempuh hari2 degan tabah dan engkau beri lah ke senangan buat nya amin……..

terbaik yang penuh kasih sayang semoga Allah sentisa melindungi kelurga ni dan melimph ruah rezeki mereka
Allah.. Klau dkat boleh bgi mainan ank2 sya.. Mainan ank2 sya,harini beli,esok dia buang dh,lusa beli lgi.. P buang lagi,mklum baru 2 tahun,xreti syg brg lagi.. Kita pulak nk hijau nengoknyaa.. Smoga rzeki sis mlimpah ruah lpasni.. Ksih syg seorang ibu mmg tiada tandingan

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club

IKLAN

Sedar tak sedar, bulan depan dah masuk bulan Ogos tau, bulan Kemerdekaan Malaysia!

Sebagai rakyat yang cintakan tanah air, mesti anda ada cara tersendiri nak eskpresikan rasa cinta dan bangga menjadi Anak Malaysia kan? Betul tak?!

Ehhh jangan cakap kat sini, simpan idea anda tu dan hantarkan kepada kami dengan menyertai Virtual Himpunan Saya Anak Malaysia!

Nak tahu caranya? Senang je! Layari je laman web  https://toko.ideaktiv.com/product/virtual-himpunan-saya-anak-malaysia/ , baca syarat kelayakan dan jangan lupa untuk berdaftar di sana ya! Sebarang soalan boleh ajukan di nombor yang tertera di poster