Kain pengelap antara benda wajib ada di dapur, tak kira bagaimana saiz, warna atau designnya. Yang penting ada disediakan bagi tujuan membersihkan tumpahan kuah makanan, mengelap habuk dan mengelap minyak pada permukaan barang-barang di dapur.

Memandangkan kain ini digunakan untuk benda-benda kotor, jadi kena sentiasa dicuci bagi menghalang bakteria  selain mengelakkan dari berbau.Namun, kotoran dan kesan yang melekat pada kain tersebut pasti susah untuk dibersihkan. Apa kata cuba tip mudah ini untuk menjadikan kain pengelap korang kelihatan lebih bersih dan wangi selepas dicuci. Petua mudah ini dikongsikan oleh puan Zuraidah Ismail.
Tips basuh kain buruk dan kain lap2
*************************************
Cara nak basuh kain buruk atau kain lap di dapur yg kotor.
1- Rendam bersama sabun dan clorox selama 2 jam clorox biar lebih sikit
2- selepas tu basuh dalam mesin basuh putarkan beberapa minit
3- selesai basuh terus masuk dalam mesin pengering jangan bilas dengan air bersih dulu
4- bila dah kering rendam semula bersama sabun dan clorox putar lagi beberapa minit
5- masuk dlm pengering balik
6- angkat dan bilas macam biasa
7- keringkan dan jemur
Kak Ida memang cerewet dlm hal2 kebersihan rumahtangga.dan kain buruk utk meniaga…tadi LaLa Nasreen dh share..ni Kak Ida tunjuk cara basuhnya..sharing is caring…LOVE FROM KAK IDA


Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club

Sedar tak sedar, bulan depan dah masuk bulan Ogos tau, bulan Kemerdekaan Malaysia!

Sebagai rakyat yang cintakan tanah air, mesti anda ada cara tersendiri nak eskpresikan rasa cinta dan bangga menjadi Anak Malaysia kan? Betul tak?!

IKLAN

Ehhh jangan cakap kat sini, simpan idea anda tu dan hantarkan kepada kami dengan menyertai Virtual Himpunan Saya Anak Malaysia!

Nak tahu caranya? Senang je! Layari je laman web  https://toko.ideaktiv.com/product/virtual-himpunan-saya-anak-malaysia/ , baca syarat kelayakan dan jangan lupa untuk berdaftar di sana ya!

IKLAN

Sebarang soalan boleh ajukan di nombor yang tertera di poster.