Bila nak buka puasa, semua air nampak sedap je! Nak-nak lagi kalau pergi bazar, memang rambang mata dibuatnya.

Kalau rasa nak tak pergi bazar nak buat air sendiri kat rumah, boleh cuba buat Air Soda Laici Herb ni. Memang terbaiklah! Lebih-lebih lagi waktu siang tu panas betul cuaca, dah berbuk lega je tekak. Jom cuba buat!

Resipi Air Soda Laici Herb

Bahan-bahannya:

*1 botol besar air aiskrim soda.
*1 tin laici /guna longan pun boleh.
*2 batang serai ~ dititik.
daun pudina ~ terpulang berapa helai.
*1 biji lemon ~ dihiris nipis.
* asam boi putih.
ais batu secukupnya.

Cara-caranya:

1) Cuci semua bahan hingga bersih.

2) Hiriskan lemon nipis nipis.

3) Sediakan jug atau mangkuk besar, masukkan ais batu ke dalamnya.

IKLAN

4) Masukkan lemon yang sudah dihiris nipis ke dalam jug diikuti daun pudina, serai yang telah dititik dan asam boi putih. Boleh perahkan sikit lemon dalam setengah biji untuk effects masam.

5) Masukkan 1 tin buah laici / longan.( tmsk airnya)

6) Tuangkan air aiskrim soda secukupnya.

IKLAN

7) Gaul sebati dan sedia untuk dihidang!

Kredit foto :cik liza