Perkongsian ini diharap dapat menyentuh hati-hati mereka yang masih ingkar keluar rumah tanpa sebarang urusan agar sedar betapa pentingnya ikut arahan untuk membendung penularan virus Covid-19.

Hakikatnya betapa orang lain kini berasa bimbang dan mahu penularan virus covid-19 dapat diputuskan rangkaian penyebarannya.

Ini sebagaimana yang dikongsikan oleh Kekda mengenai jirannya yang merupakan  SB PDRM yang mengambil langkah tinggal di luar rumah demi mengasingkan diri selepas setiap kali balik kerja.

Jom baca perkongsian penuh daripada Kekda ini.


Saat kita masih lagi keluar rumah tanpa sebarang urusan penting dan tanpa rasa bersalah, ketahuilah, jiran Kekda seorang SB (Special Branch PDRM) terpaksa duduk diluar demi keselamatan anak2 dan isterinya 😢.

Balik rumah dari bertugas terus mandi diluar rumah, tanpa masuk rumah pun. Dan duduk didalam Khemah yg beliau sendiri pasang untuk asingkan diri dari anak2 dan isteri beliau.

Sedangkan beliau sedaya upaya mengikut step2 precaution sedaya mampu ketika bertugas diluar sana ditempat orang ramai dari terkena jangkitan virus tersebut.

Lebih memilukan, bila beliau dan pasukannya ke tempat seperti kedai di dalam kampung, rata2 jawapan orang awam :

“Kami ni dah tua, COVID tak nak dah kat kami. Kalau kena pun mmg nak mati dah dengan usia kami ni. “

IKLAN

Orang yg cakap macam ni dia tak tahu kot macam mana keadaan meninggal dengan sakit COVID19 ni hmmm.

Belum lg part orang ramai masih bawak anak2 keluar pegi beli barang mcm takde apa2.

Sebak pilu tengok para FRONTLINERS usaha betul2 utk kekang situasi ni dari jadi makin teruk. Tapi rakyat / orang awam, masih ada yg tak cakna dan tak peduli.

IKLAN

SELFISH ! Tolonglaa saat korang masih berpeluang duduk bersama keluarga, ingat barisan hadapan negara yg terpaksa berkorban sebegini rupa untuk kesejahteraan kita semua.

TOLONG, TOLONG PRIHATIN 🙏🙏😞

**Buat jiran Kekda, Abg Din, anda adalah hero negara. Buat Kak Ta dan anak2, sesungguhnya kalian adalah insan yg hebat . Kalian semua adalah yg terhebat 🙏♥️.

#KekdaShare
#StayAtHomePlease

Kredit: eyda sukiman