Kebiasaannya selepas habis minum minum teh pasti kita akan buang uncang teh tersebut kan. Sebenarnya uncang teh ini banyak manfaatnya, jadi jangan dibuang dulu.

Simpan dan ikut tip yang dikongsikan oleh saudara Armanshah Mohamad Tahir untuk menanam benih cili dan hasilnya benih cili cepat tumbuh dan cantik.


Salam.saja nak kongsi sikit …sy tanam benih cili guna kan bekas teh uncang yg telah digunakan untk dapat kan cili yg cantik..dan benih yg cepat tumbuh…baja pula sy guna kan baja kopi dan air beras…selamat mencuba

IKLAN


#Edit#
Salam dan selamat pg…maaf nak jawab semua bnyk sangat…so sy terang kan kt sini je…
1..sy menggunakan teh uncang yg sudah digunakan..dr buang macam tu je..daun teh tu boleh jd medium dan baja pd anak benih cili
2..baja kopi sy gunakan sisa kopi asli iaitu kopi kasar/ dan campuran baja yg berbau kopi…beli kat eco shop je…
3…iye kena bubuh sedikit air supaya uncang teh tu lembap sedikit…sbb serbuk teh cepat kering kalau panas…lg pun memudahkan benih bercambah
4…jika dah tanam boleh guna air basuhan beras dr buang dlm singki baik siram pokok lg subur dan cepat berbunga.

IKLAN

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club