Bila terjadi kes ibu terbangun lambat, memang satu keluarga terkesan. Sebagai seorang ibu tentunya akan jadi tergesa-gesa membuat persiapan untuk memastikan anak tidak lewat sampai ke sekolah, malah en suami pun terpaksa bergegas untuk ketempat kerja. Boleh dikatakan semua jadi tidak tentu arah, kelang kelibut.

Berkongsi cerita tentang terlewat bangun, perkongsian daripada Ayusofea D Butiq ini cukup mencuit hati dan membuatkan ramai warganet tertawa membaca perkongsian tersebut. Tidak kurang juga ada yang kasihan bila anaknya bersarapan roti bakar berintikan asam jawa. Nak tahu lanjut kisah ini, jom baca penrkongsian penuhnya di sini.

Ini kisahnya.

Al- kisah sebab dah lambat pegi sekolah.. tak sempat si ibu nak buat serapan… walau bukan selalu tetap bangun sebab keletihan buat itu ini di malam hari..terjaga pukul 6 (itu pun bunyi alam hp) kelang kabut kejut anak suh mandi … kejap lagi azan.. mana nak siapkan budak-budak .. nak solat nak buat serapan lagi .. akhirnya mak pun buat je roti bakar sapu kaya senang (janji perut terisi).

Tengah pakai telekong nak solat… anak menjerit mama kenapa roti nie rasa lain macam masam … mak yang dah kelang kabut terus membebel … makan jelah dah lambat..kejap lagi nak pegi sekolah .. si anak yang baik…yang selalu didoakan agar soleh dan solehah pun makan ..tapi tak habis..

IKLAN

Lepas antar anak sekolah .. si emak pun duduklah di meja makan sambil melepaskan lelah .. kehulu kehilir mengantar anak ..tengok serapan terhidang tadi tak habis.. dia ambik terus masuk mulut …. zupp terus terasa di anak tekak ..asal masam nie .. baru dia sedar yg di sapu kat roti tu asam jawa .. terbayang wajah anak-anak….ya allah kesiannya mereka..

.

IKLAN

Mengalir air mata si mak … moralnya untuk anak-anak pun belajarlah berdikari kalau boleh (jangan semua mak buat kesian mak) .. si suami pun tolong-tolong lah isteri jangan nak siap diri sendiri je sampai office ngeteh dengan kawan-kawan …

sumber : Ayusofea D Butiq via MAHN