Pelakon dan pelawak terkenal ini sememangnya seorang yang suka merendah diri.Walaupunsudah popular namun tidka membuatkan dia lupa diri.

Selain tidak lokek menunjukkan kasih sayang kepada isteri dan anak-anak, dia juga tidak segan silu bercerita tentang zaman kecilnya dahulu.

Menerusi laman Instagramnya, Shuib Sepahtu  berkongsi sebuah rumah papan yang mana merupakan lokasi dia dibesarkan sejak usia lapan bulan lagi.

Perkongsian itu dibuat ketika dia dan keluarga menyambut Hari Raya di rumah kampung yang  diakui meninggalkan nostalgia buat dirinya.

Kata Shuib, rumah tersebut merupakan tempat dia membesar dan mempelajari erti kesyukuran sebelum menikmati kesenangan hidup hasil berkat usahanya sendiri.

“Dari umur 8 bulan sampai umur 17 tahun.. ni lah rumah saya dibesarkan…air ambik tiap2 petang pakai baldi,mandi dekat parit,toilet luar rumah,tido pakai kelambu,lampu pakai pelita,moto takde yang ade cuma basikal,belanja sekolah 50sen,sabtu ahad tangkap belut buat tambah2 duit sekolah.

“Tapi inilah rumah yang mengajar saya erti hidup sebenar…Belajar erti susah sebenar,,,belajar menghargai setiap apa yang ada,,Belajar bersyukur dengan nikmat Allah…

Malah, Penyampai radio Hot FM ini  turut berharap anak-anak dan isterinya belajar bersyukur dengan nikmat yang dikurniakan Allah SWT dan menghargai setiap apa yang ada.

Semoga anak2 dan isteri menjadi orang yang sentiasa bersyukur dengan apa saja ketentuan Allah… Bersedia dengan setiap ujian Allah,susah juga ujian,senang juga ujian.

#pesananuntukdirisendiri
#persuibofhappiness #ParitHajiAmin#Syawal2019 #anakbanjar@sitisarahraissuddin @officialdekta#uwais #talita #matin

View this post on Instagram

Dr umur 8 bulan smpi umur 17 tahun.. ni lah rumah sy dibesarkan…air amik tiap2 ptg pakai baldi,mandi dekat parit,toilet luar rumah,tido pakai kelambu,lampu pakai pelita,moto takde yg ade cuma basikal,belanja sekolah 50sen,sabtu ahad tangkap belut buat tambah2 duit sekolah,,tp inilah rumah yg mengajar sy erti hidup sebenar…Belajar erti susah sebenar,,,belajar menghargai setiap apa yg ada,,Belajar bersyukur dgn nikmat Allah… Semoga anak2 dan isteri menjadi org yg sentiasa bersyukur dgn apa saja ketentuan Allah… Bersedia dgn setiap ujian Allah,susah juga ujian,senang juga ujian.. #pesananuntukdirisendiri #persuibofhappiness #ParitHajiAmin #Syawal2019 #anakbanjar @sitisarahraissuddin @officialdekta #uwais #talita #matin

A post shared by Shuib Sepahtu (@shuibsepahtu) on

Menerusi komen yang dimuat naik netize, rata-rata memuji sikap humble dan tidak lupa diri yang ada pada pelawak ini.

Moga diperluas pintu rezeki 

elizadsharifuddin Bangga dgn mu boh , bermula dari bwh & masih meletak kan diri di bawah . Tak pernah meninggi diri atau sombong . Moga makin maju & diperluaskan pintu2 rezeki buat mu boh & family ☺️☺️☺️

anzalnanasir88 Ingat lagi @shuibsepahtu cerita kisah dulu. Well, look at you now! Semakin melimpah rezeki. Alahmdulillah.

w4w4w4h4b alhamdulillah..semoga @shuibsepahtu sentiasa bertambah2 rezki…kerana awaklah adalah artis yg xlupe pada asal usul…

azuanomar Terbaik! Semoga terus diberikan kejayaan & tenang mnghadapi segala ujian dr DIA bro

Sentiasa merendah diri

fizahalimofficial Nice words…??pesanan yg cukup baik utk kita semua… tq ib @shuibsepahtu?

azahaziz76 Alhamdulilah.. Suka tgk shuibsepahtu.. Sentiasa merendah diri..

azlan92_zulkiple Steady shuibsepahtu…still humble…?

Pengalaman mengajar erti kehidupan

shahanizashamsuddin Pengalaman mengajar erti kehidupan….pernah mengalami suasana ini…bygkan basuh kain, pinggan mangkuk kena bawa pegi sungai….respect n tq pd mak ngn ayh….wlu ssh mcm mna pun mereka ttp harungi bersama2 demi mmbesarkan ank2

zilashafii6 alhamdulillah…lau pn kehidupan skg lbih mewah dr dlu..@shuibsepahtu x penah lupa asal usul…

Hidup penuh warna warni

silent_lonely Sama mcm sya shuib, ttpi kita dah dibesarkan dgn keluarga ssah Dan boleh terima kesusahan.. Yg susah nk terima kesusahan apabila dilahirkan ke dunia ja dah senang..

sabriaziz itu nikmat kehidupan yg sukar dilupakan @shuibsepahtu

hanif909 Sedih pulak dengar kisah ni. Hidup penuh warna warni kehidupan. Bang shuip power sedar tentang kehidupan???

Sumber: IG shuibsepahtu