Penjagaan dalaman wanita sebenarnya amat penting bagi memastikan kesihatan bukan sahaja untuk diri kita sendiri malah terkesan pada pasangan juga. Lantaran itu, walau sesibuk mana sekalu pun kita menguruskan tugas-tugas harian, jangan pernah abaikan bab penjagaan dalaman ini.

Mungkin dengan cara amal minum jus detoks rahim ini boleh dijadikan antara cara untuk penjagaan dalaman anda. Ini sebagaimana yang dikongsikan oleh Fyza Shah dan bolehlah dimanfaatkan. Selamat mencuba.


Mudah sangat buat JUS DETOKS RAHIM yang viral ni rupanya. Campak-campak terus jadik, sekali teguk rahim bersih miss v rapat tak berbau.

Nak tau rahsia rahim bersih, miss v ketat tak berbau? 
Nak satu ramuan yang ringkas dan segera jimat masa?
Nak rasa yang sedap tak de bau pahit jamu, tekak boleh terima dengan rela hati?

Sesekali, aset kita yang kat dalam dan bawah kena servis. Eh, servis sendiri ye biar bersih dari segala sisa kotor. Tak elok sisa macam darah haid, air mani suami atau keputihan menjadi kerak bertahun-tahun. Pil perancang pon boleh jadi sisa atau pati kalau ambik terlalu lama.

Nanti boleh undang penyakit berbahaya seperti fibroid, kanser pangkal rahim atau sengkatan dengannyer.

Baik kita cegah awal sebelum kita rawat. Bila dah kena penyakit kronik, belanja jadi lagi besarrr taw, bermacam perkara nak dipikirkan. Betul tak?

So untuk anda yang mahukan resepi homemade yang sangat viral ni, apakata cuba dahulu. Hanya guna bahan dari dapur sahaja.

Buat lebih sikit, simpan dalam bekas kedap udara di peti sejuk. Cara makan pon cuma seminggu sekali atau dua kali dah memadai.

Sape tak nak kan aset sendiri mengancam kalah anak dara 17 tahun.

Dah baca kalau nak simpan kat wall sendiri boleh share ye. Bila-bila nanti boleh refer balik kan.

Bahan-bahan :

IKLAN

3 inci halia
3 inci kunyit
2 batang serai
2 helai daun pandan
3 biji manjakani
Air asam jawa sikit
Gula merah atau boleh ganti madu atau gula batu

*ada daun sireh dan kencur lagi baik. Fyza tak sempat nak carik.

*ibu menyusu tambah sikit halba atau habbatus sauda. Susu meriah

IKLAN

Cara Buat

Posted by Fyza Shah on Sunday, 27 August 2017

  1. Rebus semua herba kat atas, bila air dah mula berwarna kuning, tambah air asam jawa dengan gula merah.

2. Rasa tak pahit pon, bau memang harum sebab ada serai dengan daun pandan kan.

3. Lepas siap, biar suam terus minum secawan, lebih tu simpan dalam peti sejuk ye.