Mengamalkan air rebusan pelbagai campuran daun-daunan herba memang baik. Pun begitu bukan semua orang dapat menerima air rebusan seperti halia, kunyit, serai dan sebagainya dalam menu harian sihat mereka.

Rasa pahit dan kurang enak buat ramai wanita di luar sana berfikir beberapa kali untuk meneruskan amalan sihat ini. Daripada tidak langsung mengamalkan sebarang makanan tambahan yang sihat, ada baiknya wanita di luar sana mencari jenis makanan yang disukai mereka. Asalkan ia masih lagi sihat dan berkhasiat.

Jus Kurus daripada buah ini pastinya menjadi penyelamat kepada mereka yang kurang geram rasa yang pahit dan kurang enak. Jus daripada buah-buahan yang dihasilkan oleh saudari Mar Ziana di facebooknya ini memang superb! Dah la baik untuk menguruskan badan, sedap pulak tu. Jom kita ikuti langkah yang dikongsikannya.

Hari tu Mar ada share Air Kurus Viral tapi ramai yang susah nak telan air serai, kayu manis dan sebagainya padahal sedap je minum. Mungkin citarasa kita tak sama kan. Resepi ni best minum time sejuk.

So musim panas ni syok jugak la kalau layan. So Mar cuba buat semalam. Hari ni hari kedua cuba minum. Dia punya detox tu…syok ooo.

Simple je bahan dia tapi guna kos mahal sikit untuk beli buah.

Bahan-bahan:
1 biji epal hijau
1 biji sunkist
1 lobak merah
1 inci halia
1 cawan air sejuk
1 sudu madu -kalau nak tambah masa minum.( mar tak tambah sebab manis sunkist tu pun dah sedap ja minum)

Caranya:
1. Masukkan semua bahan kecuali madu dan blender sampai halus.

IKLAN

2. Tak payah tapis, minum guna sudu, minum hempas buah tu barulah kenyang lama sikit. Lagipun banyak khasiat buah pada hampasnya. Rugi la kalau tapis.

IKLAN

3. Minum 1 cawan setiap hari, baki simpan dalam peti sejuk.

4. Sebaiknya minum masa perut kosong, sebelum sarapan atau sebelum makan tengahari.

Selamat mencuba.

Sumber: Mar Ziana