Sudah tentu ada yang mengalami masalah begini. Semut yang datang entah mana arah dengan tiba-tiba hurung barang atau makanan anda.

Viral: Sedih Menusuk Hati, Beg Tangan Berjenama Macam Kena ‘Gigit’ Tikus. Wanita Ini Cerita Sebabnya, Begini Pula Reaksi Netizen.

Memang kita akan menghalau semut itu sama ada menjirus dengan air atau mengetuk bekas. Malah ada juga yang menyembur dengan spray pelbagai guna.

Sebenarnya untuk menghalau semut ada caranya untuk tidak ‘membnuhnya, ia dengan membacakan doa.

Nak tahu caranya puan Nur Marzheeya menerusi facebooknya berkongsi doa menghalau semut.

Baca doa ni

Tadi nak korek telinga..lepas tu p kat laci nak ambik cotton bud.sekali nah berduyun rakyat nabi sulaiman tak pernah² hurung cotton bud tetiba hurung kemain banyak..

Lepas tu teringat ustaz cakap kalau ada semut jangan bunuh baca surah ni

يَا أَيُّهَا النَّمْلُ ادْخُلُوا مَسَاكِنَكُمْ لَا يَحْطِمَنَّكُمْ سُلَيْمَانُ وَجُنُودُهُ وَهُمْ لَا يَشْعُرُونَ

Hai semut-semut, masuklah ke dalam sarang-sarangmu, agar kamu tidak diinjak oleh Sulaiman dan tentaranya, sedangkan mereka tidak menyadari”;
Surah An Naml 27:18

IKLAN

aku pun baca dan ulang 3 kali…tak smpai 5 minit tengok² rakyat yang banyak tadi dah jadi satu² kelompok berkumpul..

selamat beramal
jangan bunuh semut lagi ye kawan² 

#berhentibunuhsemut

IKLAN

Sumber: Nur Marzheeya