Jika cerita pasal kain, setiap hari tak akan pernah habis. Dah siap sidai kain, berlipat pula belum selesai. Sudahnya kain berlonggok dalam bakul macam bukit!

Ramai yang akui, bab melipat baju kebanyakan para ibu tidak mempunyai tahap kesabaran yang tinggi. Kekangan masa dengan tugas sedia ada di rumah menyebabkan ramai yang memilih untuk mengantung sahaja pakaian di dalam almari.

Namun ada juga menyukai cara lipat sebagai cara menyimpanan pakaian dengan mudah dan kemas. Sebagaimana perkongsian seorang ibu ini, Anna Mukhtar di facebooknya mengenai cara beliau mengurukan pakaian anak yang banyak.

Biarpun mempunyai anak seramai tujuh orang, penat tetap ada namun inilah momen yang akan dikenang ketika anak-anak masih kecil.

JADI KENANGAN BILA ANAK DAH BESAR.

Rutin setiap kali melipat baju.lengoh tu laaa. Hanya Allah yang tau. Maklum laaa anak kecik-kecik ramai ni kan macam ni laa. Baju kecil-kecil. Sementara nak habih tu macam na patah jugak la pinggang2 ni.

Tu almari sama tinggi dengan syiling umah dah. Bayangkan depan belakang full dengan baju anak-anak aje. Tak termasuk baju mama abah lagi.

Baju mama pun boleh banyaknya. Semua lipat. Sikit je nak hanger pun. Tapi tak pa mama suka. Masa ni ja nak merasa pun. Esok anak-anak dah besar tak merasa dah semua ni kan.

IKLAN

Kagum melihat pakaian yang dilipat kemas rata-rata warganet memuji kerajinan wanita ini.

“Kagum tengok baju berlipat byk mcm ni..

“Alhamdulillah,di kurniakan anank yg ramai,semoga semuanya menjadi anak yg soleh dan solehah.

IKLAN

“Cita2 sy selalu mcm ni. Tp xpernah jadi. Kejap je runtuh.

“Semoga aku diberi kerajinan untuk melipat kain baju seperti ini. Aamiin.

“Trbaik laa.. Hebat awak. Kemas n susun tratur.

Sumber: Anna Mukhtar

Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club