Jika ingin diimbau zaman persekolahan dulu, diakui cukup padat jadual harian. Seawal pagi bangun untuk ke sekolah kebangsaan dan sehingalah petang barulah pulang ke rumah. Pelbagai aktiviti dilakukan saban hari, itu juga membuatkan kita berasa letih hingga boleh tertidur.

Buat follower Keluarga, sila guna kod promo KELGSP5 untuk pembelian British Polo Yuna Handbag Set dengan harga lebih murah hanya di GO SHOP 

 

 

Bercerita tentang tidur, ada satu waktu yang orang tua-tua dahulu cukup pantang untuk tidur. Lain tidak bukan adalah pada waktu senja. Dikatakan apabila seseorang yang tidur pada lewat petang bila terjaga boleh membuatkan dia di dalam kebingungan. Tidak dapat bezakan sama ada terjaga pada waktu subuh ataupun senja!

Kesan Tidur Waktu Senja. Anak Ni Gelabah Nak Ke Sekolah Ingatkan Lambat Bangun, Bikin Dekah!

Begitulah situasi yang tular baru-baru ini terjadi kepada seorang anak perempuan ini apabila dia terlihat kelam kabut bersiap nak pergi ke sekolah sedangkan ketika itu senja dan hal ini telah mengundang tawa warganet.

IKLAN

Menerusi video yang dimuat naik oleh ibunya di laman TikTok @fauzalinafauzi, kelihatan anaknya itu sudah siap memakai baju sekolah dan meminta ibunya segera menghantarnya ke sekolah kerana sudah lambat.

Apa yang melucukan adalah rupa-rupanya dia tertidur sampai senja sehingga membuatkan dia fikir itu waktu pagi dan sudah terlambat ke sekolah.

Kesan Tidur Waktu Senja. Anak Ni Gelabah Nak Ke Sekolah Ingatkan Lambat Bangun, Bikin Dekah!

Walaupun ibunya sudah berulang kali menegaskan bahawa itu waktu Maghrib, dia tetap merayu si ibu untuk menghantarnya ke sekolah. Perkara tersebut membuatkan ibunya gelihati dan mengekek gelak.

“Adik, kau nak pergi sekolah apa? Sekolah kau malam ke? Sebab tu orang tua-tua kata jangan tidur petang,” kata ibunya.

@fauzalinafauzi Sebab orang tua2 kata jangan tidur petang #fyp #bagifyp #fypla ♬ original sound – Nel’lisa B’TQUE – NenaVille

IKLAN

Meninjau di ruangan komen, rata-rata warganet turut terhibur melihat anak perempuan tersebut yang kelam kabut bersiap untuk ke sekolah kerana menyangka dirinya sudah lewat.

Bukan itu sahaja, ada juga netizen yang akui mengalami pengalaman yang sama bila tidur lewat petang.

“Stress adik tu, bagi jelah dia pergi sekolah. Hahaha ni takpa lagi, member aku siap kayuh basikal sampai pak guard dah” – Netizen

“Aku pernah wehh masa tu time periksa.. kelam kabut aku dah siap-siap pakai kasut, nenek aku siap gelak lah.. rupanya senja weii..”-Netizen

IKLAN

“Tak payah anak.. mak aku pun pernah macam ni.. katanya dah Iambat prgi kerja..”Komen yang lain.

ARTIKEL MENARIK : Rupanya Kena ‘Unlinked’ Akaun Tabung Haji Dengan Mybank2U, Elak Duit Hilang Angkara Scammer!

Baca Ini Juga :Main Kon Tersangkut Di Kepala, Anak Darjah 4 Terpaksa Tahan Sakit 30 Minit!

Nak macam-macam info? Sila subscribe channel Telegram KELUARGA  dan join keluargagader club

Kesan Tidur Waktu Senja. Anak Ni Gelabah Nak Ke Sekolah Ingatkan Lambat Bangun, Bikin Dekah!