Bila terlintas nak tukar langsir baru, mesti kita fikir dua tiga kali sebelum ambil keputusan. Maklumlah, ianya memerlukan bajet yang besar.

Tapi bila membaca perkongsian daripada wanita ini, hanya bermodalkan bawah RM 400, langsir di ruang tamu rumannya berjaya diganti baharu. Malah langsir tersebut bila digantung, terlihat begitu mewah.

Ayuh kita ketahui fabrik langsir yang digunakan dan cara wanita ini hasilkannya. Jom semak.


Ramai sangat tanya haritu macam mane buat langsir eyelet .. tak sempat nak reply satu2.. jadi saya share balik ye ..

Kos

-Kain jersey ( rm2.50/m) , beli dekat kedai langsir .. saya beli sekayu ada 67 m rm167
-ring beli dalam shoppe ( rm30/100 pcs)

Cara-cara dia boleh la tengok pic kat bawah .. selamat mencuba ..

IKLAN

Ukur lebar langsir dulu.. saya dapat ukuran 60 inci jadi boleh dapat 10 ring. 60 ÷10=6 inci. Jadi jarak antara lubang ring 6 inci..

IKLAN

Lepas tu bulatkan ring dari bahagian dalam.. Iepas siap bulat terus gunting, ring tu bukak letak atas bawah lepas tu tekan je.. senang kan ?

Ok siap gantung dah langsir murah kos tak sampai RM 400 pun satu ruang tamu.

Sumber : Nurul Shahida via Kami Suka Deko-deko