Tindakan Dato’ Seri Aliff Syukri memuat naik video tarian bersama Sajat Dan Lucinta di laman instagramnya mengundang pelbagai reaksi dari pelbagai pihak.

Kecaman demi kecaman di terima termasuklah ada yang memintanya memadamkan video tarian untuk lagu terbarunya Semalam Boboi Di Mana yang seolah-olah tidak menghormati Hari Raya Aidiladha.  Ini termasuklah dari PU Amin, Wardina Safiiyah dan terbaru, bondanya  Rozita Ibrahim sendiri.

Bonda Rozita memberi komen kepada status yang dikongsikan oleh Dato’Seri Aliff mengenai teguran Wardina.

Menurut Rozita yang cukup dikenali dengan panggilan bonda menasihati anaknya itu supaya tidak bersekongkol dengan golongan fasik.

“Mak tegur Kri tak dengar. Wardina tegur Kri siap post komennya. Kalau mak tegur Kri delete. Mak dan semua orang sayang Kri… Kri insan baik.

“Jangan dekati… kawan dan bantu golongan fasik murka Allah. Jangan dijemput mereka. Kalau kita bantu maksudnya dosa dan bala sama kita akan terima… ada hadisnya.

“Maaf beribu-ribu maaf atas komen ini. Mak tak nak bala datang kepada keluarga takut dosa dan bala itu datang kepada keluarga kita.

“Jauhi mereka… wahai anakku yang baik budi, bijaksanalah wahai anakku,” katanya.

Komen Rozita itu turut mengundang reaksi positif dan rata-ratanya terharu dengan kelembutan dan sifat seorang ibu yang ada pada Rozita.

Respek Teguran Bonda 

faraelfina@bondarozitaibrahim bonda adalah ibu yg terbaik kerana kasih sayang anak ditegur..yg penting doa bonda jgn putus sbb itu adalah punca kebahagiaan kekayaan dan kejayaan anak2..tumpang kita masih ada ibu la kita sentiasa pohon doa mereka jika suatu hari bila dah tiada hilang restu doa buat kita #doa ibu❤

yanz_nordiana@bondarozitaibrahim Ya Allah, baik budi sungguh mak dato ni….patut la family ni murah rezki, suka la dgn bonda ni ?????

zeanaramli@bondarozitaibrahim terbaik bonda…cuma tu la…kita doa elok2…naa…dato…we love u..so tacing tau bila mak tegur @aliffsyukriterlajaklaris tau ini biz marketing tapi..try to avoid yaa….we love u…tp cara ni…huhu..

roziecikros@bondarozitaibrahim yang benar…semua ibu nak ank2 nya yg terbaik…insaf la dato oiii…

Dua golongan fasik

me_mybodyshoppe@bondarozitaibrahimterharu baca komen ibu yang benar2 menyayangi anak nya…?iza_rlbetul dato’.. sy pun suka tgk keluarga dato’ tp yg ini memang xboleh diterima.. sy pompuan pun segan nak tgk ??]

eeydafarida85Teguran @bondarozitaibrahimsgt ikhlas.. Sy pulak yg sebak membcnya.. ?

aloeym@bondarozitaibrahim..bonda dato dah sgt2 baik sentiasa ingat kan dato…semoga dato mendengar pesanan bonda dato ini..apa dari ibu itu benar .

almubarak777aziz@nuramirah11seorg ibu seorg isteri semua sahabt hnya mampu doa ” tetapi memang tiada cara utk ubah seorg melainkn diri dia sendiri utk berubah “Hati”

nurulatikamohamed@bondarozitaibrahimterima kasih kerana sudi menegur anakmu bonda malah tidak memandang sbelah mata pekara in

IKLAN

nadira_ayla@bondarozitaibrahimmasya Allah…Allah hu akbar klu dah seorang ibuperangai anak nya.apalah makna semua tu dato rezkie yg dato dpt pon tak berkah tak halal klu dah sokong makhluk 2 yg derhaka pada Allah ni.kesian kan kat ibu istri dan anak 2 harta banyak pon klu tak berkah buat apa ? @aliffsyukriterlajaklaris

noreezzasaripSaya tiada pertalian darah..saya tahu saya tak patut nak komen atau menegur apa yang Dato buat walau dato cakap ia tuntutan keja..betul kata @bondarozitaibrahimjauhi la dari dua Golongan fasik yang di murka oleh Allah..
Allah memberi sekelip mata.. dan dia hendak menarik pun sekelip mata.. ingat Dato

Bergenang air mata

nz_@bondarozitaibrahimWah bonda yang terbaik, beruntungnya dato @aliffsyukriterlajaklaris ada ibu seperti bonda. Semoga bonda sekeluarga sentiasa dalam rahmat dan lindungan Allah. Aamiin.

widyasewstyle@bondarozitaibrahimsedih baca teguran bonda. Saya yg tiada kaitan pula yang bergenang air mata. Itu lah bonda, sentiasa sayangkan anak dan mahukan yg terbaik utk anak2. Tiada lah yg lain, kecuali mahukan anak2 bahagia dunia akhirat. Mahukan anak masuk syurga bersama. 

Selain bondanya, selebriti tidak ketinggalan berbuat demikian. Antara yang lantang bersuara adalah PU Amin, Wardina Safiyyah dan terbaru diikuti oleh Amy Search, Amin Idris dan juga Izzue Islam.

IKLAN

Selain kata-kata nasihat kepada Aliff Syukri, turut terselit satu gurauan dari Aeril Zafril.

 

Sumber: IG aliffsyukriterlajaklaris