Rata-rata pelajar sekolah menjalani sesi Pembelajaran dan Pengajian di Rumah (PDPR). Jika di sekolah pembelajaran lebih terbuka antara guru dan pelajar, namun berbeza di rumah yang mana pelajar terpaksa menggunakan komputer dan data internet.

Gambar hiasan

Namun, bukan semua keluarga mampu memilikinya. Lebih-lebih lagi dalam situasi mendesak begini. Ada yang terpaksa memilih sama ada membeli peralatan untuk anak belajar atau  makanan untuk mengisi perut ahli keluarga.

Demikianlah situasi yang dialami oleh keluarga ini. Saudari Iwaizumi Hajime menerusi laman Twitter memuat naik satu perkongsian yang cukup menyentuh hati. Kisah pelajar ibunya yang hidup susah.

Dalam pada itu, saudari Iwaizumi turut memuat naik nombor akaun si ibu berkenaan bagi membolehkan orang ramai menyumbang kepada keluarga ini.

 Berkat perkongsian tersebut,kisah ini menjadi tular dan ada pihak yang tampil menghulurkan bantuan buat keluarga ini khususnya pemberian telefon bimbit untuk belajar.

Hasil sumbangan orang ramai itu membuatkan keluarga ini berasa cukup terharu dan berterima kasih dengan sumbangan yang cukup luar biasa diterima mereka.

IKLAN

Sumber: Iwaizumi Hajime


Nak macam-macam info? Join channel Telegram keluargagader club

IKLAN

Sedar tak sedar, bulan depan dah masuk bulan Ogos tau, bulan Kemerdekaan Malaysia!

Sebagai rakyat yang cintakan tanah air, mesti anda ada cara tersendiri nak eskpresikan rasa cinta dan bangga menjadi Anak Malaysia kan? Betul tak?!

Ehhh jangan cakap kat sini, simpan idea anda tu dan hantarkan kepada kami dengan menyertai Virtual Himpunan Saya Anak Malaysia!

Nak tahu caranya? Senang je! Layari je laman web  https://toko.ideaktiv.com/product/virtual-himpunan-saya-anak-malaysia/ , baca syarat kelayakan dan jangan lupa untuk berdaftar di sana ya! Sebarang soalan boleh ajukan di nombor yang tertera di poster.